Ga naar inhoud

Onzichtbare partitie


Aanbevolen berichten

Ik heb een schijf van 3Gb opgedeeld in twee stukken, de eerste 2 Gb is een dospartitie, de overblijvende Gb is aan geen enkel bestandssysteem toegewezen. Nu wil ik hem graag gebruiken, maar zowel onder Windows Xp als onder Redhat linux is mijn schijf maar 2Gb groot. Ook fdisk ziet maar 2Gb. Hoe geraak ik terug aan mijn 3de Gb?
Link naar reactie
Het omzetten van FAT16 naar FAT32 levert heus geen grotere partitie op. Daarvoor is het wel nodig om bv met Fdisk de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken. Daarvoor schakel je "Ondersteuning voor groter harde schijven" in. Aangezien het ontbreken van Partition Magic nu juist het probleem is, lijkt het omzetten en vergroten ook op hetzelfde probleem te stuiten. Je, er is shareware/freeware: http://www.ranish.com/part of http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips zijn bekenden. Maar om daarmee om te gaan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Link naar reactie
Iedereen gooit hier met handige programma's maar heb je uberhaupt wel een 2e partitie aangemaakt toen je de schijf ging inrichten? 2Gb is waarschijnlijk je primaire partitie, maar ook de overige 1 Gb moet gepartitioneerd worden, waarbij je aangeeft dat er een actieve partitie in deze ruimte moet komen. En dan kom je idd op handige programma's waar iedereen het al over heeft. Of denk ik nu te simpel? :wink: _________________ "Online ondersteuning is bedacht om van alles te verstrekken... behalve hulp" [ Dit Bericht is bewerkt door: Jipper op 2002-03-26 17:38 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Jipper op 2002-03-26 17:38 ]
Link naar reactie
En [i:6b57d4e849]dus[/i:6b57d4e849] kun je zonder handige programmaatjes, met met het (onhandige) Fdisk ook de partitie verwijderen en opnieuw, maar dan in FAT32, aanmaken voor de volle grootte van de harde schijf. Handige programma's zijn niet alleen handig maar (althans legaal) ook duur. Of goedkoop maar onhandig. Maar als je een [i:6b57d4e849]vriendje[/i:6b57d4e849] hebt die PM op zijn PC heeft staan kan die je met de bootdiskettes van PM ook prima uit de brand helpen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Binary op 2002-03-26 17:56 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...