Ga naar inhoud

brander schoon maken


Aanbevolen berichten

heb een philips 400 en gebruik nero 5.... het progr. werkt goed heb nu het volgende probleem - on the fly geeft buffer on the run - als ik via hdd kopieer blijft writer hangen - als ik lege cd gebruik wordt hij wel/niet gezien vaak blijft hij hangen nu vermoed ik dat hij gewoon stuk is en wil mijn lens van mijn brander schoon maken en wil ik het loopwerk gelijk smeren 1 hoe moet ik lens schoonmaken met alchol glassex watte staafje!!!! gecomprimeerde lucht!!! 2 kan het loop werk inspuiten met bv fin super met teflon deze tast geen rubbers aan en bevat geen gechloreerde oplosmiddelen en geen siliconen 3 hoe moet ik de lade openen normaal zit er een klein gaatje om de cd handmatig te openen bij deze echter niet! 4 waar moet verder opletten thanks
Link naar reactie
ik zelf zou een cd lens cleaner gebruiken voor de lens schoon te maken dat is een cd met kleine kwastjes (ik noem het maar zo ) die over de lens borstelen lade open maken , lade open houden en de computer afsluiten dan zou ik de cd rom drive uit je systeem halen en schoonmaken en of smeren als je klaar bent het zaakje weer inbouwen [ Dit Bericht is bewerkt door: belske op 2002-03-21 18:03 ]
Link naar reactie
zo maar een paar kreten op div forums GEBRUIK GEEN SPIRITUS !!!!!! dat laat een vettig laagje achter op de lens!!!!! alcohol (spiritus of wodka) niet gebruiken laat geen vettig laagje achter maar wel een laagje en die schoonmaak cd's zijn ook funest voor je lens.. (die schrapen dat laagje er ook vanaf) Wees voorzichtig met die schoonmaakcd's. Ik heb hier ook verhalen gelezen van een verknoeide writer na gebruik van een (normale) schoonmaakcd. deze cd NIET gebruiken bij cd-r of cd-rw apparaten
Link naar reactie
zo maar een paar kreten op div forums GEBRUIK GEEN SPIRITUS !!!!!! dat laat een vettig laagje achter op de lens!!!!! alcohol (spiritus of wodka) niet gebruiken laat geen vettig laagje achter maar wel een laagje en die schoonmaak cd's zijn ook funest voor je lens.. (die schrapen dat laagje er ook vanaf) Wees voorzichtig met die schoonmaakcd's. Ik heb hier ook verhalen gelezen van een verknoeide writer na gebruik van een (normale) schoonmaakcd. deze cd NIET gebruiken bij cd-r of cd-rw apparaten
Link naar reactie
Ik wil niet al te bijdehand doen, maar weet je zeker dat het een hardware probleem is wat je hebt? Bufferunderruns klinken eerder als een software probleem. Of je hebt Nero natuurlijk gestest met een andere brander en het werkt wel goed. Maar dan zou het ook een firmware probleem kunnen zijn. Vertel even wat voor OS je gebruikt. Wellicht is het verstandig om in het geval van Win9X je ASPI layer eens te vernieuwen. Ik zou eerst dit soort dingen proberen VOORDAT je dat ding openschroeft en 'm mogelijk definitief naar het kerkhof helpt.
Link naar reactie
[quote:a811d84b6f] Op 22-03-2002 9:35, schreef Captain_Kansloos: Ik wil niet al te bijdehand doen, maar weet je zeker dat het een hardware probleem is wat je hebt? Bufferunderruns klinken eerder als een software probleem.[/quote:a811d84b6f] Inderdaad, mij lijkt het ook handig om eerst te kijken of het niet softwarematig op te lossen is. Als je toch de lens schoon wil maken: - geen spiritus - geen glassex In beide zit troep die niet verdampt en inderdaad een laagje kan achterlaten. Alcohol (ethanol) en gedestilleerd water verdampen wel helemaal. Alleen, je wil het goed schoon (vetvrij) krijgen, dan doet water niet zo bijster veel en moet je ethanol gebruiken. Spiritus door een (fijn!) koffiefilter met een paar uit elkaar gehaalde capsules Norit geeft je ook alcohol zonder geur/kleurstoffen (maar niet drinkbaar natuuurlijk, hehe :wink:) Gebruik geen schoonmaak-CD voor audio-CD-spelers. In de computerwinkel hebben ze vast wel iets speciaal voor CD-ROM-spelers/branders. Dan hoef je ook dat gedoe met koffiefilter en Norit niet te doen, want daar leveren ze vast ook een flesje ethanol bij.
Link naar reactie
[quote:f49bf8038b] Op 22-03-2002 10:54, schreef wateengedoe2: [quote:f49bf8038b] Op 22-03-2002 9:35, schreef Captain_Kansloos: Ik wil niet al te bijdehand doen, maar weet je zeker dat het een hardware probleem is wat je hebt? Bufferunderruns klinken eerder als een software probleem.[/quote:f49bf8038b] Inderdaad, mij lijkt het ook handig om eerst te kijken of het niet softwarematig op te lossen is. Als je toch de lens schoon wil maken: - geen spiritus - geen glassex In beide zit troep die niet verdampt en inderdaad een laagje kan achterlaten. Alcohol (ethanol) en gedestilleerd water verdampen wel helemaal. Alleen, je wil het goed schoon (vetvrij) krijgen, dan doet water niet zo bijster veel en moet je ethanol gebruiken. Spiritus door een (fijn!) koffiefilter met een paar uit elkaar gehaalde capsules Norit geeft je ook alcohol zonder geur/kleurstoffen (maar niet drinkbaar natuuurlijk, hehe :wink:) Gebruik geen schoonmaak-CD voor audio-CD-spelers. In de computerwinkel hebben ze vast wel iets speciaal voor CD-ROM-spelers/branders. Dan hoef je ook dat gedoe met koffiefilter en Norit niet te doen, want daar leveren ze vast ook een flesje ethanol bij. [/quote:f49bf8038b] Alcohol tast het lensje aan. Gewoon met wattenstaafjes en gedis. water. Lekker goedkoop en werkt prima.
Link naar reactie
allemaal bedankt voor jullie reacties heb brander opengemaakt en schoon gemaakt en hij brand weer als vanouds. Voor de liefhebbers zal ik even uitleggen hoe ik dit gedaan heb en waarmee ik de lens schoon heb gemaakt Let op het betreft hier de philips 404 Bij dit type brander zit nergens een gaatje om de lade handmatig open te maken 1 4 schroeven los gemaakt 2 printplaats 3 voorzichtig opgelicht en 3 flatkabeltjes los gemaakt, stroomkabeltje losgemaakt het losmaken van flatkabel heb ik gedaan met horloge makers schroeven draaiers De writer ligt nog steeds ondersteboven (cd valt eruit) 4 printplaat met kwastje lichttjes schoongemaakt writer omgedraaid 5 de witte hendel verschoven daardoor kan lade handmatig open gemaakt. 6 hele writer uit de ijzeren behuizing gehaald, dit heb ik gedaan door de vier rubbers los te maken en de zijkanten iets naar buiten te buigen en laat iemand anders de writer eruit halen 7 beugel waarmee cdschijfje vastgeklemt wordt losgemaakt ( dit doe je door aan de zijkant de klemmetje los te maken 8 motor met lens naar achter duwen (er lopen 2 geleid stangen) 9 alle tandwielen en geleiders ingespoten met een spray op basis teflon let hierbij op dat het oog niet ingespoten wordt!!!! 10 lens schoon gemaakt met gedistileerd water en watte staafje 11 alles terug inbouwen klaar s6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...