Ga naar inhoud

Help!! Computer doet (bijna) helemaal niets meer! Ik hoor al


Aanbevolen berichten

Het is niet mijn comp, maar die van m'n broertje. Telefonisch meldde hij mij het volgende: Als ie 'm aanzet, gebeurt er niets meer. Hij krijgt geen beeld (monitor is wel aan, ook al aan en uit gezet, monitor-ledje brand wel), hij benadert de floppydrive niet, CD-ROM draait wel, maar ja, geen beeld dus. Hij heeft niets hardwarematig veranderd of zo. Alleen de fans zijn nog te horen. Wat zou dit eventueel kunnen zijn? BTW: het is een oud beestje, een P1 met 4x8 Mb memory en een 2 GB HDD. Hij vroeg mij trouwens nog iets, maar daar kon ik 'm ook geen antwoord op geven: Als dat ding echt stuk is, heeft het dan nog zin om het gehele mobo te vervangen? Wat kost zo'n mobo 2-de hands? En waar kun je zoiets kopen en past/kan dat allemaal dan zomaar?
Link naar reactie
Ik vraag je dit alleen omdat je het zelf niet gehoord hebt (anders had je het wel gemeld): geeft ie geen piepjes als je hem aanzet? Als ie iets fundamenteels mist, zoals bijv. videokaart of geheugen, gaat ie heel zielig piepen. Uit hoeveel piepjes het zijn, en kort of lang, zou je moeten kunnen halen wát er fout is (m.b.v. de website van de fabrikant). Misschien is het een kwestie van bijv. een kapotte geheugenmodule en dan is ie best nog wel betaalbaar te repareren.
Link naar reactie
heb ik ook gehad nadat ik een koeler op cpu verving oplossing cpu loshalen en weer in zetten vaak schuiven de pinnetjes wat oud vuil weg (ingebrand ) de processor schuift nl een klein betje ff vasthouden lichtjes op drukken dan krast ie een beetje schoon bij mij werkt alles nu veel beter omdat alle pinnetjes weer contact maken oplossing 2 de voeding kan ook stuk zijn krijg je nog wel stromm op schijven en koeling maar het mobo niet oplossing 3 alle hardware verwijderen en er stuk voor stuk in doen oplossing 4 nieuwe battery mobo
Link naar reactie
heb ik ook gehad nadat ik een koeler op cpu verving oplossing cpu loshalen en weer in zetten vaak schuiven de pinnetjes wat oud vuil weg (ingebrand ) de processor schuift nl een klein betje ff vasthouden lichtjes op drukken dan krast ie een beetje schoon bij mij werkt alles nu veel beter omdat alle pinnetjes weer contact maken oplossing 2 de voeding kan ook stuk zijn krijg je nog wel stromm op schijven en koeling maar het mobo niet oplossing 3 alle hardware verwijderen en er stuk voor stuk in doen oplossing 4 nieuwe battery mobo
Link naar reactie
heb ik ook gehad nadat ik een koeler op cpu verving oplossing cpu loshalen en weer in zetten vaak schuiven de pinnetjes wat oud vuil weg (ingebrand ) de processor schuift nl een klein betje ff vasthouden lichtjes op drukken dan krast ie een beetje schoon bij mij werkt alles nu veel beter omdat alle pinnetjes weer contact maken oplossing 2 de voeding kan ook stuk zijn krijg je nog wel stromm op schijven en koeling maar het mobo niet oplossing 3 alle hardware verwijderen en er stuk voor stuk in doen oplossing 4 nieuwe battery mobo
Link naar reactie
[quote:5b4412a46d] Op 20-03-2002 20:59, schreef jrbr13: per ongeluk 3 x opgezet ... [/quote:5b4412a46d] Dat kun jezelf weer verwijderen. Kies Edit en vervolgens verwijderen aanvinken. Overkomt mij regelmatig als het C!T systeem geen haast heeft. Zojuist bij een ander topic iets verteld over een reparatie ervaring van mij vandaag: Misschien zit er een plukje stof onder het moederbord. Vandaag een PC die volkomen dood was (op de fans na), weer aan de praat gekregen. Deze PC gaf al een hele tijd grote problemen.
Link naar reactie
[quote:adf80ffc6a] Op 20-03-2002 19:16, schreef Raymond Kloos: Hij zegt wel de harde schijven te horen spinnen. [/quote:adf80ffc6a] Dat zegt op zich niets. Die maken ook geluid als je alleen de spanningskabel aansluit en niet eens de datakabel. Geen geluidjes, dus dat betekent dat het voor het detecteren van de mogelijke fout al misloopt. Mobo- of processorprobleem lijkt me dan het waarschijnlijkst. Hoe zit het met de voeding, zitten alle aansluitingen nog goed vast?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...