Ga naar inhoud

CD-ROM en CD-RW inbouwen


Aanbevolen berichten

Ik heb een AOpen 56x cd-rom en een AOpen cd-rw 2440, deze heb ik op de sec IDE poort gezet, de cd-rom als master en de cd-rw als slave, dit alles volgens de indtructies in het boekje, ga ik nu branden dan geeft hij vaak een waarschuwing dat ik de cd-rom en de cd-rw op verschillende poorten moet zetten, als ik gewoon doorga gaat branden zonder fouten. Op de primaire IDE heb ik twee harde schijven en je raad het al, de een als master de ander als slave, werkt ook goed. Moet ik het zooitje nu ff omgooien of zo laten er wordt bv ook aangeraden de cd-rw als master te zetten en de cd-rom als slave. Geef ff wat ervarings verhalen en goede info.
Link naar reactie
Het hangt ervanaf of je voor je harde schijven een aparte ATA100/66/33 aansluiting op je mobo hebt. Als dat zo is, kun je deze situatie best zo laten. Als dat niet zo is, zou ik persoonlijk een cd-romspeler en harddisk op ide1 doen, en een writer met harddisk2 op ide2. Zo omzeil je het probleem met de foutmeldingen van nero, en kan je als je dat wilt cd-cd kopieren (on the fly). Alhoewel ik zoieso eerst naar de harddisk een image schrijf, dat werkt veiliger en soms ook nog sneller dan direct! Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...