Ga naar inhoud

Hoe HP Deskjet 930C USB in Win98SE installeren?


Aanbevolen berichten

Mijn vriend heeft een HP Deskjet 930C (USB), maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Ik heb de handleiding gevolgd. Printer aan, wizard Nieuwe Hardware starten, USB device wordt gedetecteerd. De drivers werden vervolgens van CD-ROM geinstalleerd, en HP Deskjet verschijnt in het Apparaatbeheer. Maar... wat nu? In het configuratiescherm voor Printers staat ie niet. Op Nieuwe Printer Toevoegen klikken heeft ook geen zin, want de printer komt niet in het lijst voor. Ik heb ook op Diskette geklikt, en allerlei directories op de CD-ROM uitgeprobeerd. Soms schijnt het te lukken, maar de USB poort kwam niet in het lijst voor. Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ga hier: http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpdeskjet919033_swen.html maar eens de nieuwste driver downloaden en probeer het dan opnieuw. Een probleem kan zijn dat de printer al wel is geïnstalleerd, maar dan op de foute manier. Start maar eens op in veilige modus, ga naar configuratiescherm en kijk of daar iets te vinden is dat daar niet hoort. Ook dubbele apparaten kunnen wijzen op onjuiste drivers. Het kan dan gebeuren dat een oude (onzichtbare) driver de nieuwe dwarszit. Verwijderen en opnieuw opstarten. Als je de USB kabel er in steekt moet de Wizard Nieuwe Hardware vanzelf al starten. Dan maar verder de handleiding volgen. Zorg er wel voor dat je de USB printer installeert en (uiteraard) niet de LPT-versie.
Link naar reactie
Ja, dat heb ik een paar antwoorden terug uitgelegd. Als een printer onjuist wordt geïnstalleerd zul je daar in Safe Mode meestal wel iets van terug kunnen vinden. Dan dit verwijderen en in gewone modus opnieuw proberen. Niet altijd staat de printer in Apparaatbeheer, dan zou deze in de map Printers moeten staan en kun je hem verwijderen door het icoon naar de prullemand te verwijzen. En [b:a7819d71fe]atmaram[/b:a7819d71fe] nog bedankt voor de links naar HP, die zullen vast nog wel van pas komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...