Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een tijd geleden heeft een computer winkel mijn bios een keer geupdate ivm storing zoeken, sinds dien krijg ik tijdens het opstarten een fout melding tijdens: Update DMI Information ERROR -- Can't Write ESCD Daarna start computer gewoon op en werkt verder wel goed, wie kan mij vertellen wat dit betekent en welke intelling in het bios ik moet veranderen om deze waarschuwing niet meer te krijgen? Gegevens BIOS: Award Modular BIOS v4.51PG ASUS P5A ACPI BIOS Revision 1007
Link naar reactie
Ik heb geen idee, maar ik begrijp niet waarom je niet onmiddellijk teruggaat naar die winkel en eist dat ze dit fatsoenlijk oplossen. Het antwoord op je vraag moeten ze je trouwens ook kunnen geven - een telefoontje zou helpen. En als ze dat niet doen, ben ik heel nieuwsgierig welke winkel dat is - wat een prutsers...
Link naar reactie
He ja dat weet ik ook wel ik heb ook gebeld en zij zijden dat het een bios instelling was, welke precies kon hij niet zeggen maar als ik even langskwam zou hij het verhelpen daar had ik toen geen tijd voor en dan blijft zoiets liggen dus geen onwil of niet professioneel of prutsers. Maar kom nou eens met een uitleg wat het inhoud.
Link naar reactie
ESCD staat voor Extended System Configuration Data. Dit is een lijst die wordt opgeslagen in de ROM waarin je BIOS ook zit. Normaal gesproken wordt bij iederen start gechecked of er iets gewijzigd is in de PC en zoja, dan wordt dit opgeslagen in de ESCD. Als dit niet mer kan, dan is er volgens mij iets aan de hand met die ROM. Dat het een BIOS instelling is lijkt mij onwaarschijnlijk, wat die instelling zou inhouden dat je nooit meer iets aan de PC zou kunnen wijzigen. Lijkt me ietsje onhandig om in de BIOS in te stellen.
Link naar reactie
In de ESCD wordt opgeslagen als er iets veranderd is in de PC, ja ja, dan zou hij het nu dus helemaal niet meer moeten doen want ik heb er net een tapestreamer uit gehaald, een andere cdrom en cd brander ingezet en harde schijf geformateerd en windows 98 se plus al mijn andere software er weer opgezet en hij doet het nog steeds! ra ra. En waar staat DMI dan voor? [ Dit Bericht is bewerkt door: Moos op 2002-03-21 10:47 ]
Link naar reactie
DMI staat voor Desktop Management Interface. Dat staat vast wel uitgebreid in je Manual. Overigens is het ook niet zo dat je helemaal niets kunt wijzigen in je PC, het betekent alleen dat elke keer tijdens de start alle wijzigingen weer opnieuw worden gedetecteerd en weggeschreven (of niet, in jouw geval).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...