Ga naar inhoud

Nero brandt virtueel een snelkoppeling, maar niet het bestan


Aanbevolen berichten

[quote] Op 22-03-2002 20:30, schreef Passer: 't is wel een hele boterham: Ik heb Nero 5.5.7.8 en windowsXP... Ik wil een bestand naar mijn CDRW branden en dus open ik de verkenner. Dadelijk krijg ik een scherm te zien met ‘bezig met afspelen’ en ik krijg al direct een extra verkennerscherm met de inhoud van mijn CD (gebeurde nooit in Win 98) Als ik dan in verkenner op mijn CD-letter klik, krijg ik de volgende melding: ‘er staan bestanden in de wachtrij voor de CD. Klik op deze ballon als u de bestanden wil weergeven.’ (ik weet dat dit slaat op bestanden die ik daarstraks ook op CD wilde zetten, maar waarbij het branden niet werd uitgevoerd - nu goed: ik laat dit bericht voor wat het is ...) Dan sleep ik een bestand naar mijn CD-station en ik krijg het klassieke pop-up scherm van het kopiëren. Goed, denk je de eerste keer, het is gelukt! En het lijkt ook zo, want in de verkenner staat bij mijn CD-map het bestand, maar wel met een eigenaardig icoon: een vierkant icoontje van een map met onderaan links een pijltje verticaal naar beneden. (gelijkt een beetje op de iconen van de snelkoppelingen in Windows, maar ditmaal met een rècht pijltje) De eerste keer dacht ik dat het bestand op mijn CD stond, maar als ik bij de verkenner op het icoon van weergave de keuze ‘details’ aanklik, krijg ik dit icoon met erboven de vermelding: bestanden die klaar zijn om op CD te worden gezet. Dus: het staat er nog niet op? (trouwens, als ik tijdens het hele gebeuren de brander in de gaten houd, krijg ik nièt het opbranden van het rode Ledje dat de activiteit van het branden steeds aanduidt.) Ga ik vb. evenwel naar mijn tekstverwerker, klik ik op het betreffende verband in de map van mijn CD, dan kan die tekstverwerker het bestand wèl openen. Ik heb dus het idee dat er een soort snelkoppeling naar mijn CD geschreven werd. Haal ik echter mijn CD uit mijn brander en plaats ik deze in mijn tweede CD-speler (een gewone lezer), dan wordt het bestand nièt getoond, voor hem staat het dus niet op de CD... Waar het bestand echter wèl staat (en zònder het pijltje in het icoon), dat is op mijn c in de map: Documents and settingsmijn naamlocal settingsmicrosoftCD-burning Wat gebeurt hier eigenlijk? Hetzelfde gebeurt als ik een file wil zippen naar mijn CDrom en manueel ingeef: zippen naar H: (H is mijn schrijver), dan wordt dit pad bij het enteren direct omgezet naar c:documents and settings enzovoort... Ik heb nochtans bij systeembeheer , Services de regel ‘COM-service voor IMAPI cd-branders’ uitgeschakeld. Toch kan ik me van de indruk niet ontdoen dat het brandprogramma van windowsXP zih ermee zit te moeien... Wie kan mij helpen? Mijn CDschrijver is een HP MD9364 IDW-R/RW 8x4x32
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:2afccc0c94] Op 11-04-2002 11:40 schreef hjs: Volgens mij gebruik je helemaal geen nero, maar werk je met het brandprogje van XP ? [/quote:2afccc0c94] Klopt, heb ik achteraf ook ontdekt en de XP uitgeschakeld. Maar ik plaatste dit bericht erbij omdat ik toch graag antwoord had op die vraag van: waarom XP het eerst in een tijdelijk bestand opslaat i.p.v. rechtstreeks te branden (wat toch de bedoeling is van je opdracht?) bedankt! :smile:
Link naar reactie
Mijn probleem is dus wel opgelost (nadat ik het brandprogramma van XP uitschakelde), maar graag wist ik het antwoord op: Waarom slaat XP eerst het te branden bestand op als tijdelijk bestand i.p.v. het gewoon op je CD te branden en moet je later nog eens extra bevestigen dat je het wil branden? (of is dit een vraag voor Bill Gates?) :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...