Ga naar inhoud

hd en cdrw op 1e ide


Aanbevolen berichten

Heb hd en cdrw op de eerst ide poort staan. Nu wil ik een image eerst naar de hd maken en later terug naar de cdrw. Kan dit zonder problemen verlopen aangezien er maar 1 controller wordt gebruikt?? DMA staat voor zowel hd als cdrw AAN. Mijn cdrw kan met 2 speed en 4 speed branden. Hoeveel rpm de hd is, weet ik niet. (hd is 5 jaar oud, 1,2 gb groot , zal dus wel een langzame zijn) Met hoeveel speed kan ik het beste branden? [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-03-16 22:10 ]
Link naar reactie
Bedoel je dat je een image van je harddisk wilt maken? Dat gaat helaas niet lukken. Je kunt namelijk geen image van een disk of partitie maken op dezelfde plek als waarvan je de image maakt! Dat houd in dat je dus minimaal 2 partities of harddisks nodig hebt, of een netwerk waar je direct naartoe kan schrijven. Dat je HD en CD-brander op dezelfde IDE kabel zitten maakt in dit geval niet zoveel uit, omdat de brander relatief traag is. Optimaal is echter wel HD op IDE 1 als master, brander op IDE 2 als master. Kortom, je moet iets anders verzinnen! _________________ ever seen a frog with a signature???? [ Dit Bericht is bewerkt door: Froggy op 2002-03-17 15:47 ]
Link naar reactie
als je helemaal zeker wilt gaan zou ik op 2x branden. (neem aan dat de brander niet burnproof is.....) je kunt het op 4x proberen, als je de pc verder met rust laat tijdens het branden. maar het veiligste met een langzame harde schijf is op 2x (van de andere kant kan het je niet meer dan een cd-r(w) kosten...)
Link naar reactie
[quote:3d7f793b6c] Op 17-03-2002 21:50, schreef micky.g: als je helemaal zeker wilt gaan zou ik op 2x branden. (neem aan dat de brander niet burnproof is.....) je kunt het op 4x proberen, als je de pc verder met rust laat tijdens het branden. maar het veiligste met een langzame harde schijf is op 2x (van de andere kant kan het je niet meer dan een cd-r(w) kosten...) [/quote:3d7f793b6c] Bedankt voor je antwoorden, ga het proberen!!
Link naar reactie
[quote:969f28e462] Op 20-03-2002 9:17, schreef tornado: misschien kun je eens wat stoeien met master/slave instellingen op de 2e ide-port. zet hem eens als master op de 2e ide, of als slave. [/quote:969f28e462] Heeft geen zin. Kijk ook op http://search.microsoft.com/gomsuri.asp?n=1&c=rp_Results&target=http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q156/9/40.asp voor meer info. Heb gekeken op intelsite, wat gevonden en geïnstalleerd, maar dat werkte dus niet. cdrw op 1e ide gezet en weg probleem. Mijn gewone cdrom werkt wel op de 2e ide. Komt misschien omdat die met dosdrivers werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...