Ga naar inhoud

Harde schijf - toegang geweigerd


Aanbevolen berichten

Ik heb met wat moeite een tweede harde schijf ingebouwd (zie vraag iets verderop) Na inbouw van die nieuwe tweede harde schijf heb ik opstartproblemen gekregen. Ik heb vervolgens maar mijn oude schijf losgekoppeld en de de master / slave jumpers omgewisseld en dus van die nieuwe schijf de master gemaakt. Toen heb ik windows geinstalleerd op die nieuwe harde schijf terwijl ik die andere nog niet had aangesloten om zo (dacht ik) installatie problemen te voorkomen. Windows xp is geinstalleerd en doet het nu weer prima maar nu heb ik die andere schijf met daarop mijn voormalige C en D partities en al mijn bestanden weer aangesloten en heb ik het volgende probleem: Als ik namelijk in mijn verkenner die schijf wil openen krijg ik de volgende melding: G: is niet toegangkelijk. Toegang geweigerd. Mijn acount is ingesteld als beheerders acount dus zou ik toch overal in moeten kunnen? Tijden de instalatie van windows xp werd mij gevraagd om een wachtwoord op te geven voor de administrator maar die acount staat niet in het loginscherm. Hoe krijg ik die daar en kan ik als administrator die schijf dan wel openen? Op die schijf die ik niet kan openen staan bestanden die ik niet wil verliezen. Wie weet raad?
Link naar reactie
je kan rustig eerst de oude harde schijf laten draaien en middels fdisk had je de nieuwe schijf moeten instaleren nu krijg 2 c partities dus krijg je een conflict en weet het ding raad meer het volgende haal de oudste schijf eruit met de bestanden c d partitie die andere zet je kabel ide 1 master jumper fdisk alle partities verwijderen zeker die primaire formateren vervolgens oude schijf erin deze op ide 1 zetten master cd rom aan zelfde kabel slave bevestigen 2 schijf op master maar op ide 2 daar evt brander op 2 blok slave fdisk draaien geeft ie aan nieuwe partities maken optie nr 4 denkik zo ff dan logische stations maken geen primaire dan de nieuwe formateren dan opstarten voila het zakje zou nu moeten draaien en je zal zien dat windows je nu nieuwe schijven toont den cd's hebben de laatste letters sterkte
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...