Ga naar inhoud

cd speler niet in configuratiescherm-systeem


Aanbevolen berichten

Gegroet, Na problemen met spelletjes/programma's die ik heb met mijn nieuwe zelfgebouwde pc, leidt het spoor na langdurig speurwerk (o.a. via internet)naar configuratiescherm-systeem, waar inderdaad mijn cd speler niet getoond wordt. Ga ik verder naar prestaties zie ik dat bij bestandssysteem en virtueel geheugen andere meldingen staan dan bij mijn "oude" pc, want daar staat gewoon 32-bits. Op deze "oude" pc staat "systeem is geconfigureerd voor optimaal gebruik", terwijl de nieuwe pc daar aangeeft dat station C en D de MS-dos compatibiliteitsmodus gebruiken en dat wisseling van compatibiliteitsmodus de algehele systeemprestaties verlaagt. Om kort te gaan, de vraag is dus : waarom verschijnt mijn cd speler niet in configuratiescherm-systeem (deze cd speler werkt overigens zoals het hoort) en wat kan ik hier aan doen ? Degene die hier een oplossing voor weet dient bedolven te worden onder dankbetuigingen.
Link naar reactie
Er is iets mis met een stuurprogramma,probeer eerst door de cd speler te verwijderen en daarna opnieuw te installeren of het probleem over is. Zoniet ga dan naar los.log (startmenu,zoeken,klik op bestanden of mappen en typ los.log gevolgd door een enter) Om het bestand te kunnen bekijken,dubbelklik erop,het venster 'openen met'komt nu tevoorschijn,zoek notepad op en selecteer dit gevolgd door een enter. In los.log zijn 4 delen ,de eerste is het interessantst,want het wijst op oorzaken die de fouten verzorgen. Kijk nu of er fouten worden getoond zoals; Incompatible driver of Unsafe driver (of voor jouw probleem Unsafe CD-rom driver). Als er een foutmelding voorkomt met de naam van een stuurprogramma erin dat in Autoexec.bat of Config.sys geladen wordt dan kun je dit bestand waarschijnlijk vervangen door een 32 bits versie. Controleer het bestand los.ini in de map Windows (dubbelklikken),voer nu de naam van het stuurprogramma in de sectie [safelist] in. Sla het gewijzigde bestand op met opslaan in het menu bestand en daarna de PC even opnieuw opstarten. Suc6.
Link naar reactie
Hoe is je cd romspeler aangesloten ?. Probeer het eens als primaire slave. Kijk ook even in het register en verwijder de sleutel; HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControl/SetServicesVxDIOSNoIDE="1". Kijk ook even hier; http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q130179 ps.jouw probleem staat ook in de CT van april op blz.108 Suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...