Ga naar inhoud

schijf opnieuw formateren


Aanbevolen berichten

ikzit met het volgende probleem ooit een 18 Gb harde schijf in een oude pc gestopt deze is geformateerd op 8 Gb omdat ik op dat moment direct nodig had. intussen heb ik hem als tweede harde schijf in gebruik en wil ik hem opnieuw foramteren naar zijn oorspronkelijke 18 Gb die hij zou kunnen zijn alle pogingen tot nu toe zijn gestrand op de 'oude' 8 Gb. is er een mogelijkheid om een nieuwe foramtering toe te passen zodat de 18 Gb wel wordt gehaald. ben benieuwd bij voorbaat dank gr Kingsize11
Link naar reactie
Wat voor pc is dat waar die schijf inzit? op dit moment in een 1 Ghz Aopen systeem, die de schijf 'gewoon' herkent als zijnde 18,1 Gb Kan de bios wel meer dan 8GB aan? volgens mij dus wel omdat de bios in het openingsscherm de beide schijven aangeeft met de grootte waarvoor ze gekocht En welk OS draai je op die machine? ik werk met windows 98 [ Dit bericht is bewerkt door: kingsize11 op 2002-04-12 13:23 ]
Link naar reactie
En als je fdisk draait? Wat krijg je dan te zien??? Ik vermoed dat daar een partitie van 8 Gb in staat... Dus dan moet je die verwijderen en opnieuw partitie(s) aanmaken (dus OF 1 grote van 18 GB OF meerdere, in totaal 18 Gb). En anders fdisk /mbr . Daarmee formateer je de MasterBootRecord van de harde schijf. Daar staat o.a. ook bootmanagers in enzo... Het zal puur iets van de HD zelf zijn, want qua systeem/BIOS moet 'ie het wel kunnen :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...