Ga naar inhoud

Waarschuwing voor de 'scheepvaart'.....


Aanbevolen berichten

Even een zeurverhaal (ik met het even kwijt). Ik heb voor onze school 6 PC's nodig. Dus, wat doe je dan? Je vraagt een prijsje bij bedrijf A voor 6 'speciale kasten' (extra klein, van MSI, type 6215), en bij bedrijf B voor de resterende hardware. Na 6 weken(!) wachten gaan we maar eens bellen. Bedrijf A: Ja sorry hoor, de prijs is bij de leverancier omhoog gegaan. Die dingen zijn nu wel 35 euro duurder geworden, dus ik wacht tot de prijs daalt. Bedrijf B: Oh ja, die fax. Ik stuur hem effe door naar bedrijf C. (???) Bedrijf C: Ja hallo, ik ken die fax niet lezuh. Oh, ja dan wordt het een beetje duurder. Ik fax de prijs wel effuh door, kan ik dat alvast bestellen? Hè, niet? waarom niet? De fax kwam gister ochtend binnen... 700 euro duurder dan de prijs die ze opgaven. Bedrijf A werdt nog wel boos toen we belden om de opdracht stop te zetten...kijk maar op de leveringsvoorwaarden meneer, prijswijzigingen voorbehouden... Ons antwoord daarop? Als je voor 210 euro iets (op orderBEVESTIGING) aanbiedt, zal je het ook MOETEN leveren voor die prijs. Maar ja, ons vertrouwen in hen is geschaadt! Bekend? laat het me weten!Benieuwd naar welke bedrijven het zijn? Ik laat het je weten. En oh ja, wij hebben hier nog wel wat plackard bells staan. Alleen goed voor lokaalvulling.....Wat een meuk is dat zeg. En let wel: aangeschaft bij...Dixons! Jottum, mijn voorganger heeft wel zijn best gedaan! T.
Link naar reactie
Zorg dat je niets afneemt als de spullen geleverd worden en nergens voor tekent en dat je zwart/wit + aangetekend de order wil cancellen vanwege de aanzienlijke prijsverhogingen die inmiddels eenzijdig zijn doorgevoerd en dit hadden ze bij de verkoop jou moeten vertellen. Beschuldig ze daarna van wanprestatie. Dan heb je vooraf munitie, voor het geval dit een consumentenbond c.q. advocatuur gaat worden en sta je supersterk. Dit zijn geen afspraken. Groet, Aswin
Link naar reactie
Let er ook op de leveringsvoorwaarden "ter hand gesteld moeten worden" . Dat wil zeggen werkelijk in je handen gedrukt. Vaak zetten ze de leveringsvoorwaarden achter op de bon. En als jij een prijsopgave wil, is dat niet meteen een order. Dat zou wat moois zijn. Dan hang je elke keer als je de prijs wil weten. Als je werkelijk een koopovereenkomst hebt, dan telt de prijs die afgesproken is. "Prijswijzigingen voorbehouden" kan voor advertenties of offertes gelden niet bij een koop overeenkomst. [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-11 16:26 ] [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-11 16:27 ]
Link naar reactie
Niet getreurd, er is geen echte schade. Inderdaad, de heren van de bedrijven gooiden het in eerste instantie direct op de leveringsvoorwaarden. Maar van datzelfde bedrijf hadden we een orderbevestiging, m.a.w. een verplichting tot levering aan ons, voor het bedrag dat is afgesproken. Het grappige is ook nog eens dat ze dit in PDF formaat opstuurden, zodat ik het alleen kon afdrukken maar niet wijzigen. Wat dat betreft was het bedrijf dus echt zuur geweest als we hadden doorgedrukt. Bij het tweede bedrijf (C) hebben we alleen maar gebeld met de medeldeling dat we met hun aanbieding niet konden leven. We hadden met bedrijf B (op papier) een prijsafspraak, die ze niet hard konden maken. Pech dus ook voor hen, ook zij zouden voor de bijl zijn gegaan. Al met al heb ik nu gekozen voor een prettig bedrijf dat 6 computers levert aan huis, voor de prachtige som van 4217,- EURO. Da's overigens voor 6 computers ;-P. Dus 702 euro per stuk, brandnieuw, kwestie van software erop en draaien maar. Dit bedrijf vind ik gewoon keurig werken(www. alternate.nl). En nee, ik krijg geen bonus of zo voor het noemen van namen! LOL T>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...