Ga naar inhoud

Mijn pc hangt zich erg vaak op


Aanbevolen berichten

Hoi mensen Ik heb een MD Athlon 1333 met 256 MB SDRam, een 40 gig harde schijf, 7200RPM (die bijna helemaal volstaat en ingedeeld is in 2 partities 30 en 10 gig) en een Geforce 2 MX met als besturingssysteem Windows ME. Hoe kan ik zorgen dat me pc wat sneller en stabieler gaat lopen? Ik doe nu tegenwoordig regelmatig MS Scandisk en Defragmenteren maar zijn er nog meer alternatieven? eventueel programma's zoals Norton? Ik heb laatst XP erop gehad en toen liep ie wel erg soepel maar deden sommige spellen en stuurprogramma's het niet dus heb ik ME weer erop gezet. GREETZ Stefan
Link naar reactie
Multiboot maken is handig. Heb ik ook, puur om dezelfde redenen als jij. Ik denk zelf dat je SystemRestore aan hebt staan. Die zorgt ervoor dat hij veel backups maakt en maakt en maakt .. *zucht* en maakt... en heel veel bestanden aanmaakt in een folder (backup dacht ik) in Windows-directory... En daar wordt ie zooooo traaagggg van. Er is een SystemRestore remover tool (misschien zoeken op google.nl), waarmee je systemrestore uitzet (kan ook handmatig), tevens de files verwijderd (zal je aanzienlijk aan schijfruimte winnen), tevens de meegeleverde Windows-moviemaker eruit sloopt (da's pas een giga-performance vreter) en daarbij heb je dan nog de keuze om PC-health en de SystemProtection eruit te halen. Zie daar.. je WinME loopt dan weer als een zonnetje.. Dan nog een tweak: - Virtual memory setting aanpassen zodat de minimale waarde 1.5 x aanwezig RAM is en datzelfde geld dan ook voor de maximale waarde. Resultaat: Windows maakt altijd een pagefile aan met dezelfde grootte (performance-winst) en je schijf raakt minder gefragmenteerd. En zo zijn er meer tweaks. URL van een tweaksite: http://www.tweakxp.com/tweakxp/ Suc6 AswinW
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...