Ga naar inhoud

harddisk installeren


Aanbevolen berichten

ik kom nog wel eens dingen tegen bij het installeren van een harddisk die wat vragen geven. en op afstand iemand uitleggen hoe of wat is moeilijk vooral als iemand daar niet mee om kan gaan. het gaat om een oudje van maxtor 20gb en een nieuwe hierbij te plaatsen maxtor 80gb op een oud systeem met een award bios date van 99... vraag een: welke bios melding krijg je te zien als een te grote disk niet wordt herkent...NON of FAIL of juist anders.... volgens mij NON en je kan het simpel controleren in je bios als ie niet wordt ondersteund...wordt ie niet op 80gb herkent of helemaal niet dan gaat het feest niet door.....ja ja ik weet het er zijn ook software proggies van alle merken enz enz om de cylinders 4092 door te geven aan het bios vraag twee: naar mijn mening kan je nooit in een master/slave config.... de master jumperloos zetten en ook niet op een oudje als met deze 20gb zelfs als je cable select wil gebruiken moet dit ondersteund worden.....door het moederbord. op de maxtor site kan je mooi zien hoe de jumpers moeten staan, ook bij oude hd's maar hier kan je niet zien of je eigenlijk wel een daarvan jumperloos kan zetten in een master/slave config. voor de duidelijkheid: ik wil weten wat de bios melding is bij een te grote hd die niet herkent wordt... ik ga er altijd vanuit dat als het bios NON meld dat de config settings niet goed staan als in master/slave {jumpers} en vanaf daar ken je gaan werken aan waar het probleem zit. het bios lijkt mij... maar een duidelijk uitleg van dit persoon over de meldingen van het bios daar kom ik nog niet veel verder mee. _________________ charliesources [ Dit bericht is bewerkt door: charlie48 op 2002-04-04 00:50 ] [ Dit bericht is bewerkt door: charlie48 op 2002-04-04 00:55 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...