Ga naar inhoud

Wat is een goeie brander?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als die Lite-on helemaal niet overweg kan met de cactus data shield-beveiliging op audio-cd's lijkt me dat wel een echt nadeel. Maar als zoveel mensen zo positief zijn over de Lite-on, dan zitten daar toch ook mensen bij die audio-cd's copieren? Zijn de teac en de lite-on aan elkaar gewaagd, of kan je nou beter zeggen dat de teac beter is voor audio (En data) en de lite-on voor data (vanwege z'n problemen met cactus~)?
Link naar reactie
[quote:2c822970dd] Op 08-03-2002 9:20, schreef bluebear: Als die Lite-on helemaal niet overweg kan met de cactus data shield-beveiliging op audio-cd's lijkt me dat wel een echt nadeel. Maar als zoveel mensen zo positief zijn over de Lite-on, dan zitten daar toch ook mensen bij die audio-cd's copieren? Zijn de teac en de lite-on aan elkaar gewaagd, of kan je nou beter zeggen dat de teac beter is voor audio (En data) en de lite-on voor data (vanwege z'n problemen met cactus~)? [/quote:2c822970dd] De Catcus beveiliging is misschien niet zoveel aanwezig in NL. De teac brander is op alle fronten beter dan die van Liteon, op 1 punt na en dat is SD2 kopieren. Lezen, foutcorrectie en ga zo maar door zijn in het voordeel van de TEAC, het is op dat punt waarschijnlijk gewoon de beste 24x verkrijgbaar. (volgens oa. de C'T van deze maand) Nogmaals ik heb de teac en het is een hele goede!
Link naar reactie
[quote:bb9e7eb5c0] Op 03-03-2002 11:36, schreef HIDMAN-X: Wat is een goeie brander voor een goeie prijs? Hij moet minstens 16X schrijven. En hij mag niet duurder dan 150 euro zijn. [/quote:bb9e7eb5c0] Nog steeds in de aanbieding: Philips 16x10x40 bij http://www.informatique.nl € 89.00 inclusief BTW. Drive interface E-IDE/ATAPI (Ultra DMA mode 2) Capaciteit: Maximaal 700 MB 16 x schrijven 10 x herschrijven 40 x lezen 2 MB Databuffer Toeganssnelheid van 100 ms
Link naar reactie
[quote:72b2212c3a] Op 17-03-2002 20:04, schreef HIDMAN-X: Bedankt allemaal voor jullie reacties en adviesen! Ik heb net de Lite-on 24X10X40X besteld. [/quote:72b2212c3a] Goede keuze, Ik bemoei me een beetje laat in deze topic maar ja. :smile: Ik heb zelf ook een Lite-on 24x en ben erg tevreden met deze brander. Daarvoor had ik een Lite-on 12x en die was ook erg goed. Je zal er geen spijt van krijgen. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]Mijn PC[/url]---[url=http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2229973]Score: 3Dmark2000[/url]--- [url=http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2143036]Score: 3Dmark2001[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-03-18 00:53 ]
Link naar reactie
Welk merk je in ieder geval *niet* moet nemen (en da's het enige die ik ken) is een Philips. Ik heb er zelf één (een PCRW 1208), en hij brandt op zich goed, maar het had beter gekund. Het heeft even geduurd voordat ik CD's had gevonden die hij graag lust (gelukkig voor mij zijn dat die hele goedkope van 20 voor 13 euro bij de Aldi :smile:) .. ik heb juist met A-merken enkele mooie onderzettertjes gemaakt. Ook in mijn ouwe comp (Pentium pro 180 met 32 MB RAM) mislukte er wel eens een CD, hij heeft dan ook geen burnproof-technologie (i.t.t. wat ze in de winkel zeiden! >:)) Nu met een PIII, 667 MHz 256 MB RAM en Linux (op die ouwe draaide ik Win98 :sad:) is dat geen probleem meer, maar ik vind dat je gewoon burnproof mag verwachten in een moderne CD-brander. Ook gebruik ik hem voor lezen van CDs, en ik heb al enkele keren meegemaakt dat ie CD's niet lustte. O.a. enkele goedkope audio-CD's en de CDs bij mijn Linux SuSE 7.3 pakket. Die heb ik notabene door een vriendin laten overbranden en die gekopieerde CDs vrat ie wel! Als deze brander de geest geeft (ik hoop wel, dat ie er nog even mee wacht :wink:) voor mij geen Philips meer, dus.
Link naar reactie
Ik heb de Lite-on net gekregen en ik heb meteen ff een paar mp3's op een cdtje gefikt. Alleen toen ik de cd wilde afspelen op de cd-rom speler en de writer zat er allemaal ruis op en hetzelfde gebeurde bij de radio. Toen bedacht ik me dat de cd waar ik hem op gefikt had een oude TDK cd was die 12 certified speed was. Toen heb ik het meteen geprobeerd op een imation 24 speed en daar lukte het wel op. (pfhew!). Is het dus wel mogelijk om die TDK op 12 speed te fikken of kan ik beter helemaal geen TDK meer gebruiken dus ook geen 24 speed? Wat is trouwens een goed merk om op deze writer te fikken? Ik weet dat de oude plextor van mijn vader ook niet alles pikte, maar met die TDK's gaf hij nooit problemen. Ik heb de fikker trouwens nu op deze manier geinstalleerd: Fikker Secondary ide master Cd-rom Secondary ide slave HD Primary ide master Is dat de ideale setting? En waar is dat audio kabeltje eigenlijk goed voor?
Link naar reactie
[quote:91db153059] Op 19-03-2002 14:35, schreef HIDMAN-X: Toen bedacht ik me dat de cd waar ik hem op gefikt had een oude TDK cd was die 12 certified speed was. Toen heb ik het meteen geprobeerd op een imation 24 speed en daar lukte het wel op. (pfhew!). Is het dus wel mogelijk om die TDK op 12 speed te fikken of kan ik beter helemaal geen TDK meer gebruiken dus ook geen 24 speed? [/quote:91db153059] Of je het beste TDK kunt gebruiken, weet ik niet, ik gebruik dat merk nooit. Maar als het over die oude CD-tjes van 12x gaat, die kun je best op 12x met je nieuwe brander branden. Ze behoren dan gewoon een goede kwaliteit te geven.
Link naar reactie
[quote:09ed7ddbf0] Op 19-03-2002 14:35, schreef HIDMAN-X: Ik heb de Lite-on net gekregen en ik heb meteen ff een paar mp3's op een cdtje gefikt. Alleen toen ik de cd wilde afspelen op de cd-rom speler en de writer zat er allemaal ruis op en hetzelfde gebeurde bij de radio. Toen bedacht ik me dat de cd waar ik hem op gefikt had een oude TDK cd was die 12 certified speed was. Toen heb ik het meteen geprobeerd op een imation 24 speed en daar lukte het wel op. (pfhew!). Is het dus wel mogelijk om die TDK op 12 speed te fikken of kan ik beter helemaal geen TDK meer gebruiken dus ook geen 24 speed? Wat is trouwens een goed merk om op deze writer te fikken? Ik weet dat de oude plextor van mijn vader ook niet alles pikte, maar met die TDK's gaf hij nooit problemen. Ik heb de fikker trouwens nu op deze manier geinstalleerd: Fikker Secondary ide master Cd-rom Secondary ide slave HD Primary ide master Is dat de ideale setting? En waar is dat audio kabeltje eigenlijk goed voor? [/quote:09ed7ddbf0] TDK Ultra/reflex X zijn zo'n beetje de beste recordable's. Ik gebruik ze zelf ook. Haal gewoon zo'n doos van 25 voor €25 bij v&d ofzo. Dingen doen het altijd en overal en snel. (ongeacht brander of cd-rom speler en tot dusver ook muziek cd-spelers) Als het 12 speed cd's zijn, heeft het ook geen zin om ze sneller te gaan branden nee, dat spreekt voor zich. [ Dit Bericht is bewerkt door: foeyo op 2002-03-19 19:19 ]
Link naar reactie
[quote:31edc134b4] Op 19-03-2002 20:11, schreef HIDMAN-X: Hoe kan je bij nero eigenlijk mp3's branden zonder dat er pauzes tussen komen? [/quote:31edc134b4] Dat kun je instellen .. Crisis is alleen dat ik niet ff kan kijken, want heb tegenwoordig Linux. Maar volgens mij stond het gewoon bij de settings waar de audio-CD-wizard je langsstuurt, je moet de pauze van 2 sec. (default) naar 0 sec. zetten. Ik hoop dat je het kunt vinden, anders start ik Windows wel een keer voor je op. Laat maar weten.
Link naar reactie
Oh bedankt wateengedoe2 ik heb de instelling gevonden en hem naar 0 seconden gezet maar wanneer ik dan wil branden zegt hij dat de brander dit niet ondersteunt, en dan zet hij hem weer naar 2 sec. Ik heb dit probleem ook gehad bij de plextor met nero maar bij bv. winoncd deed hij het weer wel, dus het kan niet aan de brander liggen (lijkt mij). Ik wil wel graag Nero blijven gebruiken want voor de rest werkt het perfect.
Link naar reactie
[quote:9793496e74] Op 19-03-2002 21:13, schreef HIDMAN-X: Oh bedankt wateengedoe2 ik heb de instelling gevonden en hem naar 0 seconden gezet maar wanneer ik dan wil branden zegt hij dat de brander dit niet ondersteunt, en dan zet hij hem weer naar 2 sec.[/quote:9793496e74] :sad: ... Is die Philipsschrijver waarover ik in deze thread zo zat te jeremiejeren helemaal zo slecht nog niet, blijkt ... [quote:9793496e74]Ik heb dit probleem ook gehad bij de plextor met nero maar bij bv. winoncd deed hij het weer wel, dus het kan niet aan de brander liggen (lijkt mij). Ik wil wel graag Nero blijven gebruiken want voor de rest werkt het perfect.[/quote:9793496e74] Da's inderdaad raar .. Heb je op de Nero website gekeken? Balen als je dit bij een life-CD of bijv. Enigma ofzo niet kunt doen .. Je kunt natuuriljk de MP3-tjes/wavjes aan elkaar plakken, maar dan krijg je 1 gigafile waar je niet door kunt navigeren behalve met "spoelen". Ook niks dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...