Ga naar inhoud

Hoe krijg ik muziekbestanden op CD


Aanbevolen berichten

Het is idd een onduidelijke formulering van de vraag. Maar goed, als ik het goed begrijp wil je muziek van je minidisk speler op je PC zetten en daarna op CD branden. Ik neem aan dat je de muziek op je MD speler niet thuis opneemt, anders zou het veel handiger zijn om vanaf het bronapparaat meteen op je PC op te nemen maar goed. Het beste resultaat krijg je door gebruik te maken van een optische of een digitale uitgang die op de (wat duurdere) MD recorders zit. Het is dan een kwestie van een geluidskaart kopen met een digitale of optische ingang en een passend kabeltje (die zijn zeker wat prijziger) en uiteraard de juiste audiosoftware om het spul op te nemen. Wegschrijven als Wav file, op CD zetten met een willekeurig audio brandprogramma (ik zou Nero kiezen, maar da's persoonlijk. Naast de aparte optische/digitale uitgang heeft je MD speler vast ook een paar stekkers die in een versterker zijn geprikt. Van die versterker kun je ook bv. de AUX out aansluiting nemen ("banaan" of "tulp" stekker rood/wit) en deze naar de AUX in van een normale huis-tuin-en-keuken geluidskaart doorlussen. Je hebt dan wel een kabeltje nodig dat van "tulp" naar 1,5 mm "jack" gaat. Verder geldt dan hetzelfde verhaal als hierboven qua software. Is zeker de goedkoopste oplossing. Wat de kwaliteit betreft ga je er dan wel iets op achteruit. Maar dat doe je zowieso. Je gaat nl. van audiobron via MD (MD werkt met compressie) en de geluidskaart van je PC (weer enigzins verlies) naar CD. Qua opnamesoftware is geloof ik Cooledit een aanrader, al heb ik er zelf nog nooit mee gewerkt (shareware=€).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...