Ga naar inhoud

Packard Bell


Aanbevolen berichten

Dat ligt er aan hoor... Naar mijn mening zijn Packard Bell computers niet denderend, uitgaande van wat ik er van hoor. Je moet er vaak mee terug naar de winkel, hij ondersteunt weinig apparatuur... Het ligt er ook zeker aan waar je hem koopt (niet de supermarkt dus) en wat je er mee wilt doen. Dagelijks Photoshoppen, Quake of 3D renderen? dan zou ik geen PB nemen. Voor internetten en textverwerken zijn ze volgens mij prima.
Link naar reactie
Tja, op zich wel goed. Het voordeel is dat je een kant en klaar systeem koopt dat (als het goed is) meteen werkt. Voor onervaren gebruikers handig dus. Als je zelf een selectie wil maken uit de beschikbare (betere / snellere) onderdelen en daarbij vaak ook nog eens goedkoper uit wilt zijn moet je zelf je PC samenstellen. Nadeel hiervan wel is dat je dan wel moet weten wat je wilt. Wat voor PC wil je hebben, wat wil je er mee doen en hoeveel mag ie kosten??
Link naar reactie
Koop nooit geen Packard Bell. Doen ze het goed dan is het uiteraard geen probleem. Heb je er een probleem mee dan moet je dus de helpdesk bellen á €0, 45 c/min. Krijg je iemand aan de lijn (na een uur wachten) die er geen drol verstand van heeft. De tribune van het programma KASSA van Felix Meurders zaten een tijdje geleden helemaal vol met gedupeerde Packard Bell kopers, en de directeur beweerde daar dat het een prima product is met deskundige medewerkers. Zelf ben ik er gelukkig van verlost en het leven ziet er nu een stuk rooskleuriger uit.
Link naar reactie
Ik ben vorige week de hele week aan het kloten geweest met zo'n nieuwe Ixtreme (Windows ME) model met P4 processor.........! Die man had dit systeem gekocht inclusief Pioneer DVD-RW speler..... Systeem werkte niet goed........en Packard Bell loste niks op....... Er werden zelfs geen installatie CD's of boeken meegeleverd....!! Ik heb er nu Windows XP opgezet, en alles werkt nu na diverse downloads en updates.....
Link naar reactie
[quote:a3d4aa00f5] Op 27-01-2002 16:35, schreef Brekelmans: Tja, op zich wel goed. Het voordeel is dat je een kant en klaar systeem koopt dat (als het goed is) meteen werkt. Voor onervaren gebruikers handig dus. Als je zelf een selectie wil maken uit de beschikbare (betere / snellere) onderdelen en daarbij vaak ook nog eens goedkoper uit wilt zijn moet je zelf je PC samenstellen. Nadeel hiervan wel is dat je dan wel moet weten wat je wilt. Wat voor PC wil je hebben, wat wil je er mee doen en hoeveel mag ie kosten?? [/quote:a3d4aa00f5] Ik kan me hier alleen maar bij aan sluiten. Ben je een "klusser" dan zou ik nooit een PB (of Compag, HP etc.) aanschaffen, want 10 tegen 1 dat je vroeg of laat tegen een competabiliteitsprolbeem aanpt wanneer je wil gaan uitbreiden. Daarnaast zijn de systemen idd meestal duur in vergelijking met zelf samengesteld spul. Voordeel is wel dat het je je PC hoogstwaarschijnlijk werkend thuis afgeleverd krijgt en dat je recht hebt op een helpdesk (hoe goed of slecht ie dan ook is...) Wanneer je zelf een systeem bouwt, kun je wel eens tegen onaangename verrassingen lopen tijdens het bouwen. Tip; je kunt natuurlijk ook een PC LATEN bouwen bij een goede pc winkel met de garantie dat het spul werkend afgeleverd wordt. Scheelt je geld (tov merk-pc) en ergernis (tov zelfbouw). Beginner; koop een merk PC als PB Gevorderd; bouw je eigen systeem
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Een vriendin van me heeft een paar maanden geleden ook een Packard Bell gekocht bij witgoedhandel "De Block", en er waren 3 cd's bij geleverd, een soort herstel cd's waar je eigenlijk niks mee kan. Maar wat mij opviel is dat het zelf gekopieerde cd's waren. Zo heeft ze ook voor de licentie van Windows ME betaald (er zit een sticker op de zijkant van de computerkast) maar op 2 van de 3 cd's stond GEEN Windows ME (de 3e cd heb ik niet gezien). Zou ze hier niet 'echte' cd's moeten krijgen i.p.v. thuis gebrande kopietjes? [ Dit Bericht is bewerkt door: Henny op 2002-03-06 20:07 ]
Link naar reactie
Ach ik sluit me deels aan bij de vorige posts. Verkijk je niet op het voordeel van de software. Ik heb bijna 100% van de oorspronkelijke software verwijderd. Mijn grote nadeel: ik zit vast aan de PB-master-boot-cd's en dus Packard Bell. Maar een kale installatie van win-ME met die cd's lukt mij nog steeds niet. En ik heb alle moeite moeten doen om de PB-logo's weg te krijgen(zoals bijv in Internet explorer). Slimme reclame. Goed van alles leert men en ik ga de volgende keer een zelfbouw-model kiezen. De machine zelf draait de laatste maanden uitstekend. Ik denk omdat ik nu ook Norton Utilities (System Woks) gebruik. Service??? Verschilt per klant denk ik zo. Ik heb niet genoeg vergelijkingsmateriaal met andere leveranciers. Overigens geeft de PB-website wel veel antwoorden op frequente vragen (faq's). Het voordeel? Heb je geen zin om te sleutelen en je de stekker erin steken en draaien dan is PB denk ik niet de slechtste keuze. Voor de leek een prima machine om op te starten en je krijgt veel ondersteunende informatie meegeleverd.
Link naar reactie
Ik zou geen packerbell aanschaffen als ik jou was. Je kan beter zelf een systeem samen laten samen stellen met de onderdelen die je zelf wil. Je kan op internet kijken hoe duur de onderdelen zijn, of hem in een computerzaak laten samenstellen. Ik weet eventueel iemand die dat voor je kan doen. Hij is eigenaar van een internet cafe en bouwt ook computers in elkaar. Laat maar wat van je horen als je het adres wil weten.
Link naar reactie
Koop geen Packard Bell als je geen verstand van computers hebt,de ellende is niet te overzien.Nergens geen stuurprogramma's bijgeleverd op schijf.Het stikt van de reclame, en de service is hopeloos.Ik weet dat uit ervaring.Na het installeren van windows xp,en via internet de stuurprogramma's opzoeken,is er nog wel iets van te maken.Het beste is zelf een computer laten samenstellen,of door iemand die er echt verstand van heeft.
Link naar reactie
Hoi, Geen PB kopen. Als ik jou was zou ik of een merkloos systeem (maar wel met merkcomponenten) kopen of iets samen laten stellen. Als je dat laatste doet (dus zelf alle onderdelen kiezen) kun je dat bij de meeste zaken voor iets van 75 gulden compleet laten assembleren. Voordeel hiervan is dat je alle drivers meekrijgt en precies weet wat er allemaal in zit. Dat laatste is vooral handig als je nieuwe drivers wilt hebben. Voor een compaq heb ik eens het betreffende onderdeel eruit geschroefd en heb lang op internet lopen zoeken voor ik de driver te pakken had. SChiet gewoon niet op. Groetjes, Ed
Link naar reactie
PB echt niet kopen. Ik heb een PB gehad en het was echt klote. Toen ik de computer een half jaar had ging de pc raar doen na ongeveer 4 keer hetzelfde probleem gehad te hebben kwamen ze nog steeds met dezelfde oplossing bij de helpdesk (waar volgens mij alleen maar doofstomme koekoeksklokvogeltjes werken) na veel gezeik kreeg ik eindelijk een nieuwe schijf (die bijna even duur was als mijn telefoon rekening van de helpdesk). Zoals je dus ziet is mijn ervaring met de service klote. Als je echt helemaal geen ene fuck van computers af weet en je hebt niet zo'n hoge eisen maar wel een dikke portemonnee dan zou ik een PB kopen.
Link naar reactie
Ik heb hier een PB Ixtreme staan (PIII 800MHz) lipe voor geen meter meer, zeker niet met al die PB software. Mobo is MSI Na bios update geen PB logo's meer bij opstart, vervolgens nieuwe partities aangemaakt op HD, en windows geinstalleerd (ook de 1200MB partitie verwijderd). Videodriver bij Nvidea, Netwerkkaart bij PB en de geluidskaart bij Aztech. Nu het systeem niet meer weet waar ie van daan komt loopt ie als een zonnetje.
Link naar reactie
[quote:f51482b83e] Op 18-03-2002 14:46, schreef dannya: heb nog geen enkel probleem gehad met pb --hetgeen je koopt moet je zo behouden dus geen gepruts ...zoals velen die na win98 ...win me en daarna xp willen dus je koopt de boel draait goed ..laat hem goed draaien !!!! [/quote:f51482b83e] Ja als je zo gaat beginnen... Sorry hoor, maar het moet gewoon mogelijk zijn om zonder (veel) problemen je computer te upgraden. Software- en hardwarematig. Dus dat is een van de redenen dat je beter geen PB kunt kopen. Daarnaast betaal je gewoon minder als je een systeem koopt bij een goede computerzaak. Die hebben vaak goede service, en je kunt soms ook de garantieperiode uitbreiden naar 3 jaar. Groetjes, Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...