Ga naar inhoud

aanduiding inktniveau


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
Ik vul zowel kleur als zwart bij. Lukt doorgaans prima, al is de 78'er patroon één van de lastigste om bij te vullen... Je kunt de de cartridges resetten door 2x 4 contacten een keertje af te plakken en de cartridge opnieuw te plaatsen. Alternatief is om 2 cartridges bij de hand te houden en eerst 2x te wisselen met een andere cartridge. Alleen de laatste 2 worden onthouden.
Link naar reactie
Wow, bedankt, snelle reactie, ik heb ze net ook bijgevuld, en zelfs de zwarte is na wat vlekken OK. Kan ik overigens ook gewoon doorprinten met het nul-level? of weigert ie gewoon met afdrukken op een gegeven moment omdat ie vindt dat ik onder nul zit en MOET wisselen? Ik zie zelf ook wel dat de boel leeg is, kan ik wel zonder de hulp van HP. Welke contactjes moeten afgeplakt worden evt.? Peter.
Link naar reactie
Tja, die link bestond anderhalf jaar geleden gewoon hoor, maar links blijven niet eeuwig bestaan. Dit is wat er stond : Hp 900/officejet series testfunctie : Eerst de printer aanzetten, Power-knop loslaten, Dan Power-knop indrukken En vasthouden, dan "X" voor de10 tallen en "papier doorvoer voor de 1 tallen 1 : bloem 4 : S/N aantal afdrukken 8 : eindeloze test ( Kijk uit blijft test pagina’s printen) 12 : ROM-dump, S/N, fabricage datum 21 : normale Reiniging 31 : bloem NEW 84 : Printkop test van de oude hp’s 3 : cartridge’s uitlijnen 7 : papier invoer kalibreren 11 : S/N, pagina-aantal , papier-uitlijn-data 20 : eenvoudige reiniging 22 : harde reiniging 41 : Cartridge herkennings data / geschat inkt niveau De oplossing voor de vervelende boodschap cartridge leeg!! status : de hergevulde cartridge in de printer plaatsen printer aanzetten , deksel openen, beide cartridge’s verwijderen beide cartridge’met de printkop naar beneden en de contactjes naar uw toe dan de 4 linker contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder x.. … x.. … x.. … x.. … .. .. .. .. beide cartridge’s weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen wachten tot de printer de cartridge’s weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridge’s verwijderen. beide cartridge’met de printkop naar beneden en de contactjes naar uw toe dan het plakband verwijderen dan de 4 rechter contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder ... ..x ... ..x ... ..x ... ..x .. .. .. .. beide cartridge’s weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen wachten tot de printer de cartridge’s weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridge’s verwijderen. dan het plakband verwijderen de contactjes even schoon maken. Beide cartridge’s in de printer. Nu nog een test omte kijken of de cartridge’s vol zijn : Test print 41 starten : Power-knop indrukken en vasthouden dan : 4* "X",1 "papier door voer knop Ën power-knop los laten -> helemaal onder aan de pagina moet dan staan : Remaining Quantities : tweemaal 100% of 99% Cartridge’s uitlijnen starten (wanneer de printer dit niet automatisch doet): Power-knop vasthouden, 3* "papier doorvoer knop in drukken en powerknop loslaten ã 2001 by StART-EUROPE
Link naar reactie
Over het lekken gesproken: De zwarte cartridge heeft geen sponsje, maar een zakje. De zijkanten van dat zakje worden naar buiten gedrukt door een veer, waardoor er een onderdruk in de cartridge heerst. Dit is beslist nodig om het ding niet te laten lekken cq leeglopen. Wanneer de zwarte cartridges dus is nagevuld, dient deze op onderdruk te worden gebracht, bij voorkeur door 2 a 3 ml inkt weg te zuigen via de printhead. Dit heeft tevens als voordeel dat alle kanaaltjes open zijn. Daarna afdeppen en klaar. Indien ie dan nog blijft lekken, is er geen goede onderdruk, eventueel doordat je het zakje hebt beschadigd. De kleuren cartridge heeft wél sponjes die de inkt vasthouden. Er heerst daar geen onderdruk. In tegenstelling tot de zwarte, waar het kogeltje (of een nieuw kogeltje of rubbertje) dient te worden teruggeplaatst, maakt dit voor de kleuren cartridge niet uit. Hier mogen de vulgaatjes gewoon open blijven. HP heeft de spons dusdanig gemaakt dat ie goed inkt kan vasthouden, maar navullen lastig is doorat inkt slecht wordt opgenomen. Indien je inkt gaat inspuiten met een naald, dan heeft verzadigt de spons plaatselijk snel en komt de inkt aan de zijkanten omhoog, waardoor het ding vol lijkt te zijn. Beter is het om grote spuiten te gebruiken en daar halfweg een gaatje in de zijkant te boren. Enderlin gebruikt dit systeem. Je zuigt dat de spuit vol met de gewenste hoeveelheid inkt en je trekt de zuiger verder tot aan het gaatje. Vervolgens steek je de naald in de spons tot bijna onderin de cartridge. Tenslotte trek je de zuiger tot voorbij het gaatje, zodat er lucht in de spuit kan stromen. Resultaat hiervan is dat de inkt onder zwaartekracht in de spons wordt gebracht. De spons krijgt de kans om de inkt op te zuigen en da's veel beter dan het spul er fysiek in spuiten. De vullingsgraad is ook stukken beter. Nadeel is dat het wel enkele minuten per kleur duurt, alvorens de inkt is ingezakt. De kans op lekken tijdens het vullen is nu ook minder wat weer tot voordeel heeft dat de kleuren minder snel via de printhead gaan mengen met naastgelegen kleuren. Na het vullen moet de druk binnen de cartridge weer 100% uitbalanceren met de omgeving en dus zet je het ding even in een bakje met de printhead vrij, zodat ie eventueel nog een paar druppels inkt kwijt kan. Daarna afdeppen en dan mag ie niet meer lekken. De eerste printjes kunnen nog wat vreemd van kleur zijn omdat de kleuren zich wat hebben gemengd bij de printhead. Dit verdwijnt echter snel.
Link naar reactie
Hoi ebouma, bedankt dat je de info alsnog hier wilde plaatsen, ik ga 't proberen. In je antwoord staan hier en daar &#82.. in plaats van een bepaald teken denk ik, maar het is toch goed te volgen. Toevallig vul ik na met een StART-setje (Den Bosch/Durer Duitsland), en had ik op hun site gezocht, maar niks gevonden. Jij blijkbaar wel, bedankt. Tweaker, tot nu toe lukt 't prima met bovengenoemd setje van StART, waarbij de naald bij het leegspuiten langzaam omhoog wordt gehaald en zo de inkt wordt verdeeld. Ik hoop dat 't blijft lukken, maar toch bedankt voor je advies. Peter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...