Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, Het is zeker al vaker langs gekomen denk ik maar ik zit toch met een vraagje omtrent tekentablets. Ik wil me dus voor niet al teveel geld een tekentablet aanschaffen. Ik wil het niet gaan gebruiken als vervanging voor mijn draadloze logitech muis of om rsi tegen te gaan. Ik wil het puur gebruiken om te kunnen tekenen in bijv. illustrator en photoshop. En dan ook maar af en toe. Nu viel mijn oog op die dingen van Aiptek en van Wacom. Die Aipteks zijn stukken goedkoper. Van de wacom graphire heb ik veel goeds gelezen, maar is deze niet veel te klein om goed mee te kunnen tekenen? Als muisvervanger voldoet A6 formaat wellicht maar om te tekenen lijkt het me nogal klein.

Wat ik dus wil weten: - welk formaat moet ik hebben om te tekenen? - moet er een muis bijzitten? - moet ie drukgevoelig zijn? - de wacom of de aiptek?

Was het zo'n beetje....budget heb ik nog niet vastgesteld maar eigenlijk vond ik 250 piek wel genoeg omdat ik het toch maar sporadisch zal gebruiken als ik bijv. een website ontwerp.(een aiptek8000 is veel groeter dan die graphire maar kost slechts 195 piek in usb uitvoering. dat is bijna te goedkoop om even goed te zijn, toch?)

Wie kan me raad geven?

Link naar reactie
Die ziet er goed uit. In feite kan ie net zoveel als de wacom graphire en is ie net zo duur maar hij is volgens mij wel groter he?

Maar waarom zou bijvoorbeeld een Aiptek Hyperpen8000usb niks zijn? die kost slechts fl. 195,- en is zelfs nog groter. Is er veel kwaliteitsverschil? Iemand ervaring met die Aiptek/Lifetec?

Link naar reactie
Als je tablet zoekt en je wilt een goede dan moet je wel een Wacom nemen. Wacom is marktleider in dit segment. Wacom tabletten gebruiken een draad- en batterijloze pen, een groot voordeel.

De Graphire is groot genoeg om ermee te kunnen tekenen. Wil je kunnen schetsen dan is ie waarschijnlijk te klein, en zal je gauw op een A4 model uitkomen ( die zijn me toch prijzig!! ). Zelf heb ik al jaren een ArtPad2, een klein A6 tabletje maar reuze fijn, ik gebruik 'm als een beter alternatief voor de muis.

Voor sporadisch gebruik zou ik een Graphire nemen, goed en niet duur. Heb je hogere eisen ga dan naar een Intuos A6 (zelfde formaat) of voor nog meer geld een Intuos A5...

Bert

Link naar reactie
Lifeteck is iig het huismerk van Aldi. Met de tekentabeletten heb ik geen ervaring maar de scanners zijn in elk geval niet zo geweldig.....

Genius (misschien ken je ze nog van het 386 tijdperkt, toen iedereen spul van Genius had), maakt ook (erg goede) tekentabletten. Helaas zijn die volgens mij duurder dan Wacom, of je moet ze ergens goedkoop kunnen krijgen..

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...