Ga naar inhoud

TV kaart Ja of Nee?


Aanbevolen berichten

"Verstandig" weet ik niet, maar het is wel een leuk speeltje. Ik heb zelf de Flyvideo II TV kaart, en die doet het prima. Ik kan de tv-beelden van tv of video opnemen en als avi-file bewaren (of ombouwen naar mpeg, maar daar heb ik dan Xing Encoder bij nodig).

Ik heb hem eigenlijk voor de gein gekocht, maar ik gebruik hem bijna dagelijks. Is het niet om gewoon een beetje TV te kijken terwijl ik internet, dan is het wel om stukjes TV of video op te nemen.

Wat ook mogelijk is om met VideoLive mail een leuk filmpje van jezelf (ofzo) te maken, en dan met een emailtje naar je grote liefde aan de andere kant van de wereld sturen. http://www.cyberlink.com.tw/english/download/trial/vlm.htm

Dan heb je wel een videocamera erbij nodig, maar dat is weer een ander verhaal.

Groetjes Henny

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[quote:f00bb51d04] Op 15-08-1999 0:15 schreef Henny: "Verstandig" weet ik niet, maar het is wel een leuk speeltje. Ik heb zelf de Flyvideo II TV kaart, en die doet het prima. Ik kan de tv-beelden van tv of video opnemen en als avi-file bewaren (of ombouwen naar mpeg, maar daar heb ik dan Xing Encoder bij nodig).<P>Ik heb hem eigenlijk voor de gein gekocht, maar ik gebruik hem bijna dagelijks. Is het niet om gewoon een beetje TV te kijken terwijl ik internet, dan is het wel om stukjes TV of video op te nemen. <P>Wat ook mogelijk is om met VideoLive mail een leuk filmpje van jezelf (ofzo) te maken, en dan met een emailtje naar je grote liefde aan de andere kant van de wereld sturen. <A HREF="http://www.cyberlink.com.tw/english/download/trial/vlm.htm" TARGET=_blank>http://www.cyberlink.com.tw/english/download/trial/vlm.htm</A> <P>Dan heb je wel een videocamera erbij nodig, maar dat is weer een ander verhaal.<P>Groetjes Henny [/quote:f00bb51d04]
Link naar reactie
Ik heb een tv-kaart gekocht omdat ik op kamers ging en geen tv, maar wel een pc had... Ik vind het zelf erg handig: snel ff tussendoor tv kijken, teletekst kijken, af en toe wat leuke nummers opnemen en converteren naar mp3 :grin: Mijn pc (PII 350) is niet echt geschikt om video te capturen (het gaat wel maar op een lage resolutie :sad: ). Wat voor kaart je "moet" kopen hangt af van wat je ermee wil. Er zijn meerdere merken en types: mono of stereo geluid radio afstandsbediening ... Dat zijn een aantal mogelijkheden.
Link naar reactie
Ik heb een PCTV Rave kaart van MIRO. Bevalt prima. Mooi beeld. is mono en je kan in 3 variaties opnemen van TV. laag, gemiddeld en best. Heb ook gewoon videobeelden van de analoge camera opgenomen met de juiste kabels. Kost meende ik ca. fl.129,00 heb em 1 1/2 jaar geleden op de HCC beurs gekocht voor fl. 119,-. Nog geen spijt van gehad. Draait ook onder XP met de nieuwste drivers. Gratis te downloaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...