Ga naar inhoud

Dualboot WinXP en 98SE


Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe PC loopt WindowsXP Pro tot tevredenheid. Ik mis echter wel mijn Tapestreamer die onder Win98SE was aangesloten via de Floppy kabel. WindowsXP herkent dit soort dingen NIET. Nu is mijn vraag: als ik via een Bootmanager Windows98SE op een separate partitie of schijf installeer “ziet” het systeem dan wel die HP Tapestreamer als ik Win98SE opstart? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Of Win98 een device wel of niet "ziet" hangt af van de vraag of het plug&play ondersteunt. In dat geval zal er wel "iets" worden gevonden. De juiste driver wordt dan ofwel door Windows ofwel door de gebruiker verschaft. Dus die zul je dan over het algemeen zelf even moeten regelen. De vraag of Windows via een BootManager wordt gestart heeft hier verder absoluut helemaal niets mee te maken. Zorg alleen dat Win98 op een primaire partitie wordt geïnstalleerd, dan komt het wel goed. [ Dit bericht is bewerkt door: Binary op 2002-04-03 20:25 ]
Link naar reactie
Ondersteund WinXP geen tapestreamers? Vreemd. Weet je dat echt zeker, heb je er al onderzoek naar gedaan? Verder, wat in ieder geval werkt is eerst win98 installeren en daarna winXP (ingebouwde bootmanager). Andersom heb ik nog nooit geprobeerd. En dan nu je vraag: als je de twee systemen naast elkaar hebt draaien, en in Win98 deed hij het eerst wel, dan zou hij het nu ook moeten doen. Waarom niet? t Is sowieso wel handig om niet je oude Windows te verwijderen voor WinXP, ik swap nog elkee dag even heen en weer: in Win98 heb je de minste problemen met het draaien van software, in WinXP looptie gewoon nooit vast. En zo nu en dan werkt er eens iets wel in WinXP wat niet werkt in Win98.
Link naar reactie
[quote] Op 04-04-2002 13:59 schreef TerraGuy: Ondersteund WinXP geen tapestreamers? Vreemd. Weet je dat echt zeker, heb je er al onderzoek naar gedaan? "Inderdaad niet dat type Tapestreamers die werken via de Floppykabel. HP is ook gestopt met die dingen te maken. Ook door Microsoft bevestigd helaas. Verder, wat in ieder geval werkt is eerst win98 installeren en daarna winXP (ingebouwde bootmanager). Andersom heb ik nog nooit geprobeerd. "Ja dat is het probleem. Heb al WinXP op een nieuwe machine met veel software enz. Om dat er weer af te halen en opnieuw te beginnen is ook wat. Zoek naar de methode om 98SE NA XP te doen En dan nu je vraag: als je de twee systemen naast elkaar hebt draaien, en in Win98 deed hij het eerst wel, dan zou hij het nu ook moeten doen. Waarom niet? "Dat is in ieder geval een gerusstelling" [ Dit bericht is bewerkt door: P. Lemmens op 2002-04-04 14:18 ]
Link naar reactie
[quote] Op 04-04-2002 14:17 schreef P. Lemmens: [quote:5426288752] "Ja dat is het probleem. Heb al WinXP op een nieuwe machine met veel software enz. Om dat er weer af te halen en opnieuw te beginnen is ook wat. Zoek naar de methode om 98SE NA XP te doen [/quote:5426288752] Ik heb ook 98se en Xp in 2 partities draaien om de reden van drivers die wel voor XP zijn,maar toch weigeren.Ook om oudere software die in XP niet of niet goed draait in te plaatsen.Wat me overal werd verteld is dat als je eerst Xp en dan 98se er in zet,98se de boel blokkeert en je nooit bij XP kan komen,geen dualboot dus.Het moet perse eerst 98se en daarna XP zodat het dualbootmenu automatisch word aangemaakt.Ook heb ik methodes uitgelegd zien worden om het wel voor elkaar te krijgen,maar of het ook lukt betwijfel ik.
Link naar reactie
[quote:0b41c79abf] Ook heb ik methodes uitgelegd zien worden om het wel voor elkaar te krijgen,maar of het ook lukt betwijfel ik. [/quote:0b41c79abf] Zoals Binary schrijft is het me gelukt. Heb in de BIOS mijn 1e schijf op NOT INSTALLED gezet en vervolgens Win98 op de 2e schijf geinstallleerd in een actieve partitie. Vervolgens deed BootMagic de rest. Winxp Is dus mijn default Windows en ik kan kiezen als ik Win98 wil hebben voor bepaalde gevallen. Het werkt en iedereen bedankt, vooral Binary Paul
Link naar reactie
[quote:898cb1e06c] Ook heb ik methodes uitgelegd zien worden om het wel voor elkaar te krijgen,maar of het ook lukt betwijfel ik. [/quote:898cb1e06c] Zoals Binary schrijft is het me gelukt. Heb in de BIOS mijn 1e schijf op NOT INSTALLED gezet en vervolgens Win98 op de 2e schijf geinstallleerd in een actieve partitie. Vervolgens deed BootMagic de rest. Winxp Is dus mijn default Windows en ik kan kiezen als ik Win98 wil hebben voor bepaalde gevallen. Het werkt en iedereen bedankt, vooral Binary Paul
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...