Ga naar inhoud

Voeding via de printerpoort?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Van een vriend heb ik een PHODOX Ultrascan 300 gekregen. De adapter voor de voeding van dit apparaat moet worden aangesloten op de stekker die in de printerpoort van de PC moet worden gestoken. Ik heb twee vragen: 1) Kan deze adapter zonder gevaar voor mijn systeem in de stekker op de printerpoort worden aangesloten? 2) Is het schadelijk als de verkeerde adapter op de stekker wordt aangesloten? Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet. Met vr. gr. Arie
Link naar reactie
1) Dit zou normaliter geen probleem mogen zijn. De adapter aansluiting laat de voedingsspanning door naar de Phodox en gaat niet de printer poort in. 2) Ja, het kan kwaad om de verkeerde adapter te gebruiken. Af hankelijk van het voorgeschreven type en het type dat je gebruikt kun je de scanner opblazen (varierend van de interne voedingsmodule tot de electronica). Belangrijk om op te letten: * uitgangsspanning en te leveren stroom (de eerste is van belang om de scanner goed te laten werken, de laatste ook en is van belang voor de adapter (anders blaas je die op)) * type uitgangsspanning (gelijkspanning of wisselspanning)
Link naar reactie
Ik heb zelf ook zo'n scannertje liggen, de Easy Photo Reader. Sinds kort werkt ie niet meer maar dat komt doordat ik een digitale camera op mn computer heb aangesloten. Daarvoor werkte het gewoon hoor, de voeding dus aan de onderkant in de stekker die in je computer gaat. Wordt ie bij jou helemaal niet herkend? of wordt ie wel herkend maar doet ie gewoon niets? Is toch wel een groot verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...