Ga naar inhoud

Wat mag een 486 100MHz laptop nog kosten?


Aanbevolen berichten

Spul voor de liefhebber. Betaal zo min mogelijk, maar wat is overigens een geeltje? Kijk als je daarvoor een PC verwacht die twee jaar probleemloos meegaat, tja dan denk ik dat je te hoge verwachtingen hebt. Om de boel draaiende te houden moet je waarschijnlijk kosten gaan maken, bijvoorbeeld die accu. Hoeveel geheugen zit erop? Ik heb thuis ook nog wat oud spul staan. Leuk om mee te hobbyen. Maar onderhand toch wel wat moederborden opgeruimd. Teveel problemen mee. Heb dus nog wel allerlei uitbreidingskaarten en 486 CPU's liggen maar bijvoorbeeld geen geschikt geheugen om mijn bestaande systemen te verbeteren (te duur).
Link naar reactie
Ja...ehh de hoeveelhied geheugen weet ik eigenlijk nieteens. De prijs waarvoor ik m kan kopen is 65euro. Mijn bedoeling is wel om er een andere accu in te zetten zodat ik m ook nog echt als laptop kan gebruiken en niet alleen maar op mn bureau. Verder heb ik m alleen nodig om Tekstdocumenten te type in Word. Maar jullie vinden 65euro zeker echt teveel?
Link naar reactie
ik heb een paar weken terug voor € 75 een P200 gekocht. Alles erbij alleen geen monitor. Vergelijk zelf... Ik zou het er nooit voor betalen. Als ie nou € 25 vroeg... (Een geeltje dus :grin:) _________________ Vanuit Almen Noord, Oost, Zuid of West. Ligt eraan in welk gedeelte van het huis ik zit :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-04-08 20:16 ]
Link naar reactie
65 euro is echt teveel! Ik kan me trouwens niet eens voorstellen dat iemand in staat is zo'n oud en verrot ding te verkopen. Ik zou hem met veel meer plezier in de prullenbak mieteren. Zoek nou maar gewoon op internet of waar dan ook naar ander goedkoop spul. Er is zoveel moois te vinden voor niet al te veel geld.
Link naar reactie
Ik sluit me bij praatpaal aan. Als de toepassing alleen Word is, dan zijn er goedkopere alternatieven. ALs je met de laptop ook echt op stap gaat, ligt het een heel klein beetje anders. Ga ervan uit dan zo'n laptop onderhoud nodig heeft, dat kost ook geld. Voordat je het weet maakt het onderhoud het een duur laptopje. Een Pentium systeem is al gaouw interessant. Meestal ook goedkoper met geheugen en harde schijf uitbreiding.
Link naar reactie
Harde schijf, diskettestation of LCD scherm raakt defect. Of de harde schijf is aan de kleine kant. Dat is voor mij de reden dat het niet zoveel mag kosten. Je wilt later misschien toch nog een modem, CD-Rom, netwerkaansluiting of extra geheugen ... Dat is dan een luxe probleem. Zelf beschik ik nog over een printerpoort ZIP drive. Zolang die het doet, kan ik die aan elke PC koppelen. Geeft mij toch wat extra speelruimte.
Link naar reactie
Als het daadwerkelijk alleen om Word gaat, voldoet die laptop volgens mij prima. Ik heb hier een 486 Compaq staan (66 Mhz geloof ik, zou dat kunnen?) en daar draai ik Word 6.0 op. Dat gaat best goed. Ik vraag me alleen af hoe makkelijk zo'n accu nog te krijgen is en wat je ervoor betaalt. Dat zou ik eerst even uitzoeken.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je wel meer dan 8MB geheugen hebt. Met 16 MB is de snelheid nog net te doen. Zolang het om tekst documenten gaat dan werkt Word nog wel prettig. En ja, als het om oude PC's gaat, zelfs op een 386DX33 met 16 MB loopt Word 6 nog uitstekend ... Alleen voor het weergeven van plaatjes moet je toch wel wat geduld heben.
Link naar reactie
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ee nieuwe accu 140euro kost. Dat wordt toch echt te gek voor zo´n 486 laptop !?! Ook andere upgrades waren bijna niet te betalen, zoals extra geheugen dat maximaal 20MB kan zijn en een grote harde schijf is gewoon niet de moeite waard. Jammer, dan maar zoeken naar een beter alternatief. Iemand die iets weet toevallig?
Link naar reactie
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ee nieuwe accu 140euro kost. Dat wordt toch echt te gek voor zo´n 486 laptop !?! Ook andere upgrades waren bijna niet te betalen, zoals extra geheugen dat maximaal 20MB kan zijn en een grote harde schijf is gewoon niet de moeite waard. Jammer, dan maar zoeken naar een beter alternatief. Iemand die iets weet toevallig?
Link naar reactie
Dat zou ik idd niet doen nee zo'n accu. En dus heel de labtop niet... :sad: Uitbreidingen zijn voor zo'n apparaat toch al niet erg de moeite waard denk ik. Op zich voor de prestaties wel, maar als je kijkt wat je er voor uit moet geven... Want die oude types geheugen zijn zowiezo al erg duur, en waarschijnlijk moet je nog eens speciaal geheugen hebben wat in die labtop past (wijkt vaak af van desktop geheugen...) Ik zou gewoon verder kijken. Bv in de Vondst (dat gele krantje, voor een paar Euro te koop bij de supermarkt en winkels waar ze tijdschriften verkopen), of op diverse online-2ehands verkoop plaatsen... Succes met zoeken :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...