Ga naar inhoud

HD stiller krijgen...


Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn kapotte HD ingeruild voor een nieuwe. Ik heb nu een Maxtor op 7200 rpm met vloeistof i.p.v lagers. Zo heb ik me laten vertellen. Alles leuk en aardig, maar dat ding 'zoemt' behoorlijk hard. Een hoge toon die zwaar irritant is om de hele tijd aan te horen. Wat is nou de beste manier om dat geluid 'weg' te krijgen?
Link naar reactie
[quote:b06ac155fa] Op 10-04-2002 17:23 schreef JP-Sjonnie: Acoustic management software. Deze kan de HD langzamer laten draaien, want minder lawaai maakt.[/quote:b06ac155fa] Onzin en nog eens onzin (sorry hoor). Acoustic management regelt de zoeksnelheid met bijbehorend lawaai (een scherp geratel/geknetter), en laat de HD zeker niet langzamer draaien. Als de schijf in idle mode een storend zoemend geluid maakt, dan is daar niets aan te doen behalve ruilen voor een ander exemplaar. Omdat zoveel mensen hierover klagen krijg ik de indruk dat de exemplarische verschillen bij deze schijf groot zijn. Ik heb zelf een D740X 80GB met kogellagers, en die is in idle mode buitengewoon stil, d.w.z. hij komt niet boven het geruis van de ventilator in de voeding uit. Tijdens het zoeken hoor je hem wel een zacht knetterend geluid maken (hij staat op zijn snelst/luidruchtigst), maar ook dat is absoluut niet storend. Ook de D540X die ik ernaast heb zitten is net zo stil (tijdens zoeken zelfs stiller dan de D740X, maar ook duidelijk trager).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...