Ga naar inhoud

Partititietabel overschreven?


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn probleem is het volgende: Als ik met fdisk mijn hardeschijf probeer te partitioneren wordt bij het zoeken naar de partitietabel "no such directory or file" geretourneerd. Nou is dit het resultaat van wat (onervaren) gepiel met fdisk (het leek eerst wel goed te gaan! :smile:. Mijn doel was om twee primaire partities te maken (elk 1Gb groot, totaal is de HD 40Gb) en van de restruimte een extended partitie te maken met daar twee logische stations(50% elk) op. Daarbij heb ik fdisk aanwezig op de W98 opstartdiskette en fdisk aanwezig op de installatie cd van Linux Red Hat VI gebruikt. Wat me opviel was dat beiden verschillende interfaces gebruiken (W98 meer richting GUI dan die van Linux) maar dat die van Linux veelzijdiger is. Nu is het zo dat de fdisk van Linux de eerder genoemde errormelding retourneerd en verder niets doet en dat de W98-fdisk wel werkt en op de extended partitie een logisch station detecteerd, maar zogauw ik het logisch station wil verwijderen is het opeens niet meer zichtbaar! Daarnaast neemt de extended partitie volgens W98-fdisk 79% in en de primaire partitie 97% !!! Wat uiteraard niet helemaal klopt. Wat is hier fout gegaan en liever nog: hoe verhelp ik dit? Kan het zijn dat de partitietabel overschreven is of iets dergelijks? (als dat al mogelijk is) Alvast bedankt, Bart Gloudemans
Link naar reactie
Ik ben bang dat ik je probleem herken :grin: Hier staat mijn relaas: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=49490&forum=4 Zoals je ziet was de enige methode die ik kon vinden om het op te lossen de maximaal rigoreuze. Ik heb dus een low levelformat uit moeten voeren met een progje dat ik van de site van Maxtor had.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...