Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Eehh, ja, dit lijkt mij ook heel sterk. Het is inderdaad wel waarschijnlijk dat die oude BIOS die schijf niet herkent, maar dat heeft niets met je processor an sich te maken. BTW. Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar hoe handig is een schijf van die grootte in een dergelijk systeem vraag ik me af.
Link naar reactie
Heel handig. Ik heb hier een p1 100MHz werkt perfect met 20Gb. Meerdere partities aangemaakt werkte zonder meer. Geen enkel probleem in herkenning. Mocht je toch een probleem hebben, dan is het zeker de moeite waard om op de website van de fabrikant te kijken. Geen tooltjes gebruiken als ontrack diskmanager en dat soort dingen. Die zou ik even vermijden als het kan. Een P100 moet een flash bios hebben. Een bios update is meer op zijn plaats, als de pc niet de volle 20Gig herkent. Misschien kun je meer info over je moederbord geven? dn kan misschien iemand ervaringen delen. [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-09 23:03 ]
Link naar reactie
Als je moederbord een beetje van een goed merk is, kan je vaak met een nieuwere bios je schijf zo gebruiken. Had ik met mijn soyo moederbord, van mijn P133. Even nieuw bios flashen, schijf erin, autodetect en klaar. Wil dat niet, dan kun je de eerder genoemde oplossing gebruiken, software van de hardeschijffabrikant.
Link naar reactie
Je kunt die schijf zonder problemen inbouwen. Uiteraard kent de BIOS niet de hele schijf maar alle HD fabrikanten leveren software om dit verhelpen d.m.v. een diskmanager (bv. Discwizard van Seagate en Maxblast van Maxtor). Hiermee kun je de schijf installeren, configureren en eventueel partioneren. Overigens is het altijd verstandig om dergelijk software te gebruiken of het nu om een nieuw of oud systeem gaat. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...