Ga naar inhoud

Aldi PC vandaag gekocht?


Aanbevolen berichten

Niks gekocht, maar een moeilijke keuze. Hoewel, het XP systeem van de AH volgens mij zowieso al €400,- duurder uit valt. Op het eerste gezicht is dus het systeem van de aldi in het voordeel, ondanks dat het een P4 is. Volgens mij is het een Northwood core, dus goed overklokbaar. Wel 256 MB (Rimm welliswaar) tegen 512 MB DDR. Die PC van de AH heeft iig genoeg uitbreidingssloten, bij de aldi is dat even afwachten. Moeilijke keuze dus nogmaals...
Link naar reactie
Volgens mij een kwestie van smaak. Persoonlijk zou ik eerder voor de ah gaan vanwege de amd processor. Maar de aldi pc is ok zeer volledig, deze heeft zelfs firewire aansluiting. Nu zou ik dat niet nodig hebben. Met een pc aankoop an de aldi heb ik overigens goed eervaringen, maar dat zal bij de ah niet veel anders zijn.
Link naar reactie
Ik had niet goed gelezen. klopt het was de 2000+. Dan zou ik voor de 400 verschil zeker proberen voor de aldi pc te gaan. Niet elke aldi verkoopt ze zo snel. De ene aldi is ze in een dag kwijt, terwijl de andere soms werkelijk jaren producten heeft liggen. Ik heb dat ondervonden bij een laptop. Ze konden me ook nog de laptop uit de vorige serie aanbieden (bijna een jar eerder)!! :eek:
Link naar reactie
[quote:41a08dde8f] Op 10-04-2002 9:00 schreef Captain_Kansloos: Niks gekocht, maar een moeilijke keuze. Hoewel, het XP systeem van de AH volgens mij zowieso al €400,- duurder uit valt. Op het eerste gezicht is dus het systeem van de aldi in het voordeel, ondanks dat het een P4 is. Volgens mij is het een Northwood core, dus goed overklokbaar. Wel 256 MB (Rimm welliswaar) tegen 512 MB DDR. Die PC van de AH heeft iig genoeg uitbreidingssloten, bij de aldi is dat even afwachten. Moeilijke keuze dus nogmaals... [/quote:41a08dde8f] Hm, volgens mij had dat ALDI systeem 256MB DDR-SDRAM, geen RIMM's. Trouwens,ik denk dat je overklokken bij dat soort merken ook wel kan vergeten, of je moet iets als SoftFSB nemen. Of je moet het risico nemen om er een MSI bios in te flashen als ze een MSI mobo gebruiken :grin: Idd DDR SDRAM: [quote:41a08dde8f] Siemens 256 MB PC 2100 DDR SDRAM werkgeheugen (1 module), max. werkgeheugen 1 GB [/quote:41a08dde8f] _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: BA op 2002-04-10 17:46 ]
Link naar reactie
[quote:d96a647805] Op 10-04-2002 17:44 schreef BA: Hm, volgens mij had dat ALDI systeem 256MB DDR-SDRAM, geen RIMM's. Trouwens,ik denk dat je overklokken bij dat soort merken ook wel kan vergeten, of je moet iets als SoftFSB nemen. Of je moet het risico nemen om er een MSI bios in te flashen als ze een MSI mobo gebruiken :grin: Idd DDR SDRAM: Siemens 256 MB PC 2100 DDR SDRAM werkgeheugen (1 module), max. werkgeheugen 1 GB [/quote:d96a647805] Idd, ik had weer eens niet goed gekeken. Mmmja, dan wordt de AH toch weer iets aantrekkelijker. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de chipset en mobo combinatie in dat ding van de aldi... Mmm, lees ik net: MEDION® Motherboard mit 3 PCI Steckplätzen, Grafik aufrüstbar durch AGP 4 x Steckplatz 3 PCI sloten zitten natuurlijk zo vol... _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-11 09:22 ]
Link naar reactie
Na lang wikken en wegen: Aldi. denk toch niet te gaan uitbreiden. Om 10:00u 's ochtends hadden ze er nog 20. Drukte voor openingstijd viel mee (tegen voor de Aldi) Voor een eerste kleine test: http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=16827 De Aldi pc zou ook getest zijn in het duitse blad computer bild. weet iemand waar de verkrijgbaar is in NL?
Link naar reactie
Als ik jouw was zou ik snel kijken of lidl hun PC nog heeft staan. Deze is veel beter dan beide aanbiedingen: AMD XP 2000+ 16x48 DVD 32X12X40 Asus brander Maxtor 80 GB 5400 rpm A7N266-D Geforce4 MX440 65 MB TVout geintegreerd sound 256 MB geheugen Samsung 56k modem 2X front en 2Xback USB + USB firewire + 2 front audio aansluitingen Win XP en een lading software encarta,office enz. Toestenbord en muis enz. ook inbegrepen voor 1399-, euro wat me vooral opvalt is dat ALLES merk is en voor weinig geld een goede computer. Bij Aldi geven ze blanco geheugen en geen mobo merk, terwijl je mobo juist belangrijk is. (Ik heb nu zelf een Aldi PC P3hz 3jaaroud ofzo en die is redelijk stabiel, maar ik zou deze aanbieding niet aanraden) Bij AH is alles blanco, behalve je CPU zeker niet doen en NIET voor dat GELD. Kijk dus of ze hem bij Lidl nog hebben (week oud), maar het beste bouw zelf een systeem of laat het door een computerwinkel in elkaar zetten. Je kunt voor info natuurlijk alles op dit forum vragen. Ik ga zelf een nieuwe comp kopen (over 3 weken) en ik heb dit: AMD 2000+ ungelocked van eynstein Asus A7V333-E 512 MB PC2700 333 Mhz Kingston geheugen 40 GB MaxtorUltra Diamond Pro ATA133 7200rpm Chieftec 8X3 1/3, 6X 5 1/4 Big Tower 340 W Leadtek Geforce 4 128 MB ti4400 Alpha 8045t + Delta 80HD heatsink en nog 5 Delta 80MP casefans voor het OC'en voor 1567 euro en dan heb je ook een heel goed systeem :grin: Informeer dus goed en neem de tijd en bouw lekker zelf je systeem (nog veel leuker ook!) Als je niet gaat OC'en ben je veel goedkoper uit. Neem dan een kleiner kast goedkopere koeling en PC2100 266 Mhz RAM en je hebt een prima systeem! Ik hoop dat je er wat mee kunt, ik heb ook alles op dit forum geleerd en heb ook met behulp van alle mensen hier mijn systeem samengesteld, thnx everybody :smile: Groetjes Marcel kijk op http://www.tweakers.net/pricewatch voor de laagste prijzen! O ja http://www.lidl.nl _________________ Leer van andermans fouten, je hebt immers de tijd niet om ze allemaal zelf te maken. [ Dit bericht is bewerkt door: Marcel de Reus op 2002-04-11 13:15 ]
Link naar reactie
Je vergeet denk ik, dat een beetje knutselen met de PC en een configuratie uitknobbelen niet voor iedereen is weggelegd. En wat zou jij zeggen als de verkoper zegt: dat is goed spul meneer, ik maak voor u een goede prijs ... Of, dat is een hele goede keuze, dat gebruik ikzelf ook ... Die kennis van mij was onder de indruk van de compleetheid van de configuratie, de software en de DV ondersteuning. Met name dat laatste heeft meegeteld bij die keuze. Kant en klaar is zo gek nog niet. En kopen bij een goed bedrijf daar zeg je wat. Of een bedrijf bestaat niet meer als je die nodig hebt, of de technische kennis is onvoldoende en er wordt maar een beetje aangeklooid. Dat laatste zie ik overigens ook bij de "betere" bedrijven. En kopen van goede spullen betekent nog niet dat er geen problemen zullen optreden. Mijn harde schijf is onlangs ook betiteld als defect. Leuk, ik ben nu wel effe druk met backuppen om een beroep te kunnen doen op de garantie. Dan wordt zo'n grote schijf toch wel heel erg groot.
Link naar reactie
"wat me vooral opvalt is dat ALLES merk is en voor weinig geld een goede computer. Bij Aldi geven ze blanco geheugen en geen mobo merk, terwijl je mobo juist belangrijk is. (Ik heb nu zelf een Aldi PC P3hz 3jaaroud ofzo en die is redelijk stabiel, maar ik zou deze aanbieding niet aanraden) Bij AH is alles blanco, behalve je CPU zeker niet doen en NIET voor dat GELD." Een uitspraak met vooroordelen! Vergeet niet dat Bmerk leveranciers hun hardware over het algemeen kopen bij A merkfabrikanten. Denk aan medion en lifetec. Zo zijn er nog wel meer te noemen. Mun lifetec notebook is bijvoorbeeld gewoon een asus. Monitoren bijvoorbeeld, komen grotendeels van Philips en Sony. En ga zo maar door. Niets tegen op een pc van de aldi, lidl of appie. Zelf bouwen. Ja dat heeft ook mijn voorkeur. Met name ook omdat het leuk is. Maar of je dezelfde prijs kan genereren? ik vraag het me werkelijk af. Die Lidl pc, bouw hem maar eens ! Ik denk dat je niet beneden 1200 blijft. :eek:
Link naar reactie
Hoi, Bij http://www.medion.de staan wat tests van de Aldi`s en verwijzingen naar duitse sites met tests ! Ik heb twee keer probemen gehad met de Aldi PC, via chip op mobo uitgebrand ,binnen 3 dagen een nieuw mobo per kerende post. De twwede storing was door een later geplaatste extra SDRAM van een vreemdeling. Alipapa Aldi P3-667 Mhz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...