Ga naar inhoud

Win2000 installeren


Aanbevolen berichten

Ik wil Win2000 installeren. Had een mulitbootsystem met WinME op D-partitie en WinXP op C-partitie. Ik denk, formatteer C en daar ga ik Win2k op toeteren. Doe ik met bootable disk win98, gebruik format.com om format c: /u/q te doen. Dan laad ik smartdrv van D:winme en start dan via G: de winnt-setup portion van Win2000 om Win2k te installeren op C. Op D laat ik winME staan. In partition magic is C de actieve primary partition. D is een logisch station in de Extended partition. Zegtie tegen me: "sorry, cannot copy winbootloader. Please make sure your harddisk is formatted and not writeprotected". Heren (dames), enig idee ? ?? Groet, AswinW
Link naar reactie
C kan niet NTFS zijn, want daarop werkt het format commando niet. En met /u/q zal alleen de /u parameter functioneren, dus dat zou evenmin een probleem moeten zijn. Ik vraag me trouwens af wat de bedoeling is, want als WinME op een extended partitie staat, dan boot je dat dus vanaf C. En na formattering kun je WinME dus ook niet meer opstarten omdat de bootfiles zijn verdwenen. Maar dat terzijde, want ondanks alles zou Win2000 gewoon op C moeten installeren. Ik zou je adviseren om (aangezien je WinME toch ook opnieuw moet installeren) de partities te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dan zou in elk geval de installatie moeten lukken. Tenzij die lock vanuit de BIOS is gezet, en dan denk ik bv aan een AntiVirus bescherming (eigenlijk een bootsector bescherming) die deze melding veroorzaakt.
Link naar reactie
Heren, Het is me gelukt en bij de Win2K installatie is de WinME-installatie op D-schijf, intact gebleven. Ook heeft ie netjes de boot.ini aangepast en de naam WindowsXP veranderd in Windows2000. Dus, conclusie: Als je een multiboot installatie hebt met WinXP op C en WinME op D, kan je WinXP formatteren en opnieuw met Win2K installeren. Ik heb een Bootdisk van win98 gebruikt, evenals de bijbehorende Format.com en de smartdrv.exe van win98 die je nodig hebt om de Win2K setup te doen. Het format commando werkte maar met de /S optie. Hij moet C bootable hebben volgens mij. Toen deed ie het gewoon. Groet, AswinW
Link naar reactie
Eh... ummm.. foutje. De WinME installatie gaat d'raan inderdaad. Start niet op. Boot.ini wordt aangepast, keuze Windows en je WinME start niet op. Dit is overigens misschien wel te repareren met de Win2K-setup -> Console en dan Fixboot uit te voeren.. maar dat ga ik niet uitproberen. Helaas... backupje terug.
Link naar reactie
Ja, meerdere foutjes. Format /s is niet echt nodig, maar je kunt gewoon booten vanaf de WinXP CDROM. Dan gaat alles wel goed, neem ik maar even aan. En de WinME kun je repareren door [i:95399e5ab6]eerst[/i:95399e5ab6] WinME weer te installeren (maar dan wel D:Windows als map opgeven) en [i:95399e5ab6]daarna[/i:95399e5ab6] de setup van WinXP uit te voeren. Voor 't geval 't je nog interesseert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...