Ga naar inhoud

Hd-Video probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Bij het afspelen van HD-video (1080) op mijn laptop gebeurd vaak het volgende: De eerste minuten is er niets aan de hand, vervolgens gaat het beeld steeds vaker stilstaan en op een gegeven moment is er gewoon niet meer naar te kijken. Mijn eerste vraag, zijn mijn systeemspecs hoog genoeg? Ik heb een inspiron 1525 met een inter core2duo t8100 (2,1GHZ) 3GB Ram 250gb @5400 rpm Mobile intel 965 Express video En Vista :( Nu vraag ik me af, op zich moet dit toch wel voldoen voor het afspelen van HD-content?
Link naar reactie
Je pc heeft een dual core. Helaas voor jou en een heleboel anderen, de meeste videoplayers gebruiken maar 1 core. Als je tijdens het kijken op CONTROL ALT DEL en dan TAAKBEHEER klikt zul je zien dat 1 core tijdens het afspelen op 100% staat. Het minimum voor 1080 is vaak 2,2 gigahertz of hoger. Je moet een aantal video players testen, de ene draait beter dan de ander. Heb je de CCC codec pack?
Link naar reactie
Zou de Inspiron 1525 trouwens niet de Intel GMA X3100 videochip moeten hebben? Aangezien je "Mobile intel 965 Express video" hebt, lijkt het erop dat niet de juiste videochipdrivers geinstalleerd zijn ... Van de website van Intel: http://www.intel.com/products/notebook/chipsets/gm965/gm965-overview.htm [i:9d719fba57][u:9d719fba57]Enhanced support for a high definition experience[/u:9d719fba57] Enhanced high definition experience with improved HDTV connectivity & HDMI supporting up to 1080p and easy to use TV configuration utility, Intel® TV Wizard. Enhanced HW acceleration for MPEG2 and WMV9B formats.[/i:9d719fba57] Misschien even de meest recente drivers installeren? http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-025753.htm Even ter indicatie: mijn Zepto laptopje van nog geen 400 euro heeft een X3100 videochip, T2370 CPU en 2GB RAM en speelt 1080p HD content in .mkv formaat wel goed af.
Link naar reactie
Onzin dat je een 2,2ghz nodig hebt. Op mijn T5600 doet een 1080P-film het ook prima hoor. Volgens mij doet mijn 7600Go verder weinig aan accelleratie. Een C2D T8100 is 1 van de snellere laptopprocessoren dus... Wat ik wel merk is dat ook bij mij Windows Mediaplayer schokt bij HD beelden, maar Mediaplayer Classic werkt prima. Dat wordt ook op meerdere fora aangeraden. http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm
Link naar reactie
[quote:16cc93fd6b="gerben"]Media player classic gebruikt dezelfde codecs als windows media player. Zou dus eigenlijk niet uit moeten maken. Verder is het denk ik niet ongewoon, dat het pas na enige tijd lastig wordt voor de computer, alles slibt dan gewoon dicht.[/quote:16cc93fd6b] Daar heb ik nog nooit van gehoord,leg eens uit.. Overigens doe ik ook HD video op de laptop met mindere specs als de TS en ik heb nergens last van. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het aan de hardware ligt. (Turion 64 X2 2GHz en een Xpress Radeon 1150 met 2GB DDR2 en Vista32 HP) Ik denk ook dat het probleem software matig is.
Link naar reactie
Een hoop tips allemaal, Hardware zou het dus niet aan moeten liggen, ik ga eens naar drivers kijken. Vandaag toevallig een stukje film van 20 min gekeken, probleemloos, op t zelfde stukje liep ie gisteren 5 a 6 keer te schokken. Na die 20 min overigens gewoon weer raak. Kan het zijn dat de virusscanner ergens roet in t eten gooit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...