Ga naar inhoud

video ingang bij Hauppauge PVR 150


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows XP Media Center en als TV kaart heb ik de Hauppauge PVR 150 TV kaart. Dit werkt geweldig en ik ben dik te vree. Maar ik wil gebruik kunnen maken van de analoge video ingang die de kaart heeft. Maar ik weet niet hoe ik die beelden die op die manier de kaart binnenkomen ook zichtbaar kan maken. Het moet mogelijk zijn maar hoe? Heeft iemand een idee? Of weet iemand een ander programma waarmee ik dit kan bewerkstelligen? Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:1c513acb8b="gerben"]Zit er geen capture software bij de kaart? Probeer het anders eens met virtualdub. http://www.virtualdub.org/[/quote:1c513acb8b] Hoi Gerben bedankt maar capture software gebruik je om video te editten maar ik wil gewoon kijken. Via de antenne ingang heb ik de tv zenders maar er zit ook een analoog video ingang op. Normaal moet je dus de zenders kunnen bekijken maar ook kanaal nul of het AV signaal. Dat moet volgens Hauppauge ook mogelijk zijn maar ik zoek met rot in de menu's. Als ik kies dat de ontvanger een satalliet ontvanger is of dat ik een Settop box gebruik dan zie ik in een preview schermpje wel het signaal dat op de AV staat maar ik kan niet doorgaan omdat het mediacenter zegt geen infrarood te zien... Zijn er mensen die werken met de Windows Media Center en ook gebruik maken van de AV ingang? Zo ja hoe doe je dat? Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:b637111975="andre@home"]http://www.hauppauge.com/pages/support/..%5C..%5Cpdfs%5Cav_cable_set_rev3.pdf http://hauppauge.lightpath.net/manuals/m-pvr.pdf In de 1e?[/quote:b637111975] Dank voor de reactie maar de eerst link gaat naar een PDF die je verteld hoe je de kaart moet aansluiten maar dat was al in orde want er komt AV de kaart binnen. De vraag is hoe krijg je die (AV) zichtbaar in Windows Media Center? De 2de PDF daar heb ik wel iets aan want dat behandelt de software van Hauppauge en het ziet er naar uit dat WinTV wel de AV zichtbaar kan maken. Maar mooi zou zijn dat het AV kanaal zichtbaar wordt in Windows Media Center of wordt dit door niemand gebruikt? Jack Marotick
Link naar reactie
Je kan Amcap (ik heb een downloadable versie op mijn site) oid gebruiken. Verder is er een Noël versie. Deze laatste kan alleen niet overweg met het geluid van de PVR150. Geldt overigens ook voor alle oude versies. Er zijn nog wel een hoop andere programma's op internet te vinden, die video via de composiet ingang (of S-Video) kunnen weergeven, bv ChrisTv. Met WindowsMedia Center kan dit helaas niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...