Ga naar inhoud

dvd's naar laptop


Aanbevolen berichten

Je kunt inderdaad geen "DVD's naar de harde schijf kopiëren". Dat is wat TS waarschijnlijk heeft geprobeerd @ Gerben ;) Je hebt twee mogelijkheden, zoals al in het topic is aangegeven: [b:e45148b776]1)[/b:e45148b776] Je maakt een zogenaamde ISO van de DVD, met bijvoorbeeld Nero of UltraISO. De ISO sla je op, op de harde schijf van je laptop. Die ISO kun je vervolgens afspelen in een 'nep DVD-speler', zoals DaemonTools. Het laden van de ISO in de 'nep DVD-speler' is het 'mounten' waarover Gerben het had. [b:e45148b776]2)[/b:e45148b776] Je 'ript' de DVD, zoals je met een CD zou doen als je er MP3's van maakt. Van een DVD kun je bijvoorbeeld een MP4-bestand maken. Ook hiervoor bestaat speciale programmatuur, waarin je kunt kiezen wat je mee wilt nemen vanaf de DVD: natuurlijk de film en het geluid, maar wellicht ook de ondertiteling. Je kunt zelfs kiezen in welke kwaliteit je de film wilt opslaan. Het afspelen kan met Windows Media Player, Winamp of (mijn favoriet) GOMPlayer. Over de programma's waarmee je een DVD kunt rippen heeft pas geleden een artikel in de C!T gestaan :)
Link naar reactie
Graag gedaan hoor @ samenvatting ;) [size=9:a51d2946ff]Soms moet je een uitleg zó formuleren, dat een 'leek' het ook snapt. Wanneer je, zoals jij, veel kennis hebt over een onderwerp, is je uitleg voor jou heel logisch. Maar voor iemand die niet dagelijks met bepaalde materie bezig is, is een verhaal met vaktaal erin vaak erg kort door de bocht. En dan is het handig, om het te vertalen naar 'Jip en Janneke-taal', wat ik dus heb gedaan ;)[/size:a51d2946ff]
Link naar reactie
ik heb ultra iso en deamon tools gedownload en een image van een dvd gemaakt , en op schijf opgeslagen , dit werkt allemaal perfect , maar zodra ik de image wil afspelen is het beeld erg blokkerig en het geluid slecht. doe ik toch iets niet goed , wil het wel goed werkend hebben voordat ik de definitieve versie van ultra iso bestel. P.S. nog bedankt voor de jip en janneke taal , erg duidelijk :wink: bertram.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...