Ga naar inhoud

wel geluid maar "no soundcard installed".


Aanbevolen berichten

Hallo, dxdiag en dus ook sommige programma's zien mijn onboard geluidskaart niet. Geluid doet het goed in wmp, vcl etc. Maar niet in de trail van adobe encode. Ik weet niet welke chip het is, abit zegt alleen: 5.1 hd audio codecs. Na wat googlelen denk ik dat het een Realtek ALC883 is, maar dat weet ik niet zeker. Moederbord is een abit nf-m2sv, met de nieuwste drivers vorige week geinstalleerd. Zou hier een oplossing voor zijn zodat ik encore wel kan gebruiken? bvd,
Link naar reactie
[quote:4d8a6906a6="xiliduur"]Na wat googlelen denk ik dat het een Realtek ALC883 is, maar dat weet ik niet zeker. Moederbord is een abit nf-m2sv, met de nieuwste drivers vorige week geinstalleerd. [/quote:4d8a6906a6] Je bedoelt dus de drivers van de fabrikant http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=NF-M2SV&fMTYPE=Socket%20AM2 Daar noemen ze 'm een Realtek High Definition Audio. Welke info geeft applicatie [url=http://www.gtopala.com/]SIW[/url] daarover? En welke Windows versie en Service Pack draai je?
Link naar reactie
Ik had de driver die vista installeerde al verwijderd voor dat ik de realtek installeerde. ben er nu achter dat het probleem het aansluiten van de hoofdtelefoon is. Als ik de hoofdtelefoon niet ingestoken heb geeft dxdiag aan dat er geen apparaat geinstalleerd is, plug ik vervolgens de hoofdtelefoon wel in dan heb ik opeens een geluidskaart. Beetje vreemd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...