Ga naar inhoud

Oriëntatie aanschaf van een digitaal fototoestel.


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Mijn ouders zijn van plan om zeer binnenkort een nieuw digitaal fototoestel te kopen. We hebben hier een BenQ liggen, maar we zijn absoluut niet te spreken van de kwaliteit ervan. De batterij houd het niet langer uit dan 1 u en de kwaliteit van de foto's zijn ook niet naar behoren. Mijn ouders zoeken dus een compact! digitaal toestel. Het maximaal budget bedraagt €300. (Des te minder, des te beter ;)) Speciale aandacht nog: Het moet zeker gebruiksvriendelijk zijn ;)! Wij zoeken dus jullie advies, want zelf kennen we er niet veel van. We wonen in België en zijn NIET van plan om iets te bestellen via het internet. Bij dank voorbaat. Endor
Link naar reactie
Zelf ben ik erg te spreken over de Canon Powershot serie, ik heb zelf een A570 IS, en een vriend van me heeft een A630, en beiden schieten mooie foto's. Ik ken ook iemand met een Panasonic DMC-TZ3, maar die schiet met name bij wat minder goede belichting echt een heel stuk minder mooie foto's. Kodak en Olympus heb ik ook ervaring mee, maar Canon is toch wel m'n favoriete merk met compactcamera's.
Link naar reactie
Ik heb zelf de H9 (dacht ik :lol: ) verschil met de H7 is dat je van die Rainbox Six cq. splintercel foto's kunt maken. Je weet wel van die groene zooi midden in de nacht. Leuk maar voor mij totaal onzinnig. Voordeel van dit apparaat is, mooi groot LCD die je kunt kantelen. Prima foto's en een mega goede optische zoom met optische stabilisatie. Volgens mij is de H10 gewoon dezelfde alleen met een ietwat hogere MegaPixel. Voor de rest doet ie alles vanzelf. Dus aanzetten en schieten en je hebt dan al een hele mooie plaat. Je kunt ook handmatig doen maar dat vind ik veel te ingewikkeld. Met ingewikkeld bedoel ik dan vooral dat ik geen zin heb om me daarin te verdiepen. Doe je wel graag veel handmatige instellingen, dan is dit niet het juiste apparaat voor je. Toestel ligt gewoon heel lekker in de hand. Enige nadeel vind ik de USB aansluiting. Dit is e.o.a. vage Sony kabel die wel uitloopt in een USB. Ik had liever een gewone standaard mini USB in de camera gehad.
Link naar reactie
kijk eens bij [url]www.dpreview.com[/url] (in de camera database) daar kan je de testen bekijken als je voor de h7-h9 gaat kan je beter de canon S5Is nemen zit dezelfde sony sensor in als in de h7 h9 alleen canon heeft het een en ander veel beter uit gewerkt bij de sony zie je veel meer smearing en noise reduction effecten zelfs bij lage iso's hier een positive en negative result van de H10 [b:9faa0ec292]Conclusion - Pros[/b:9faa0ec292] Reliable 'point and shoot' performance Good image quality in good light; bright, sharp images with immediate 'consumer friendly' appeal Powerful flash with slow synch mode Efficient image stabilization Good zoom range (although only starting at 38mm) Compact dimensions for the zoom range Reliable exposure system in most shooting conditions Large, clear screen (but prone to fingerprint smearing) Good edge-to-edge sharpness Good detail at lowest ISO settings Some in-camera retouching options Good movie quality HDTV output Good value [b:9faa0ec292]Conclusion - Cons[/b:9faa0ec292] No real wide angle Manual mode only offers 2 F-stop settings Slow, unreliable focus in low light Only basic external controls Longwinded menu structure All-plastic body Non-standard video/USB connector Combined effects of noise and noise reduction at high ISOs and in low light produces poor results Noise reduction effects visible even at low ISO settings Menus and review mode can feel a little sluggish HDTV output requires additional equipment Tendency to clip highlights Some color fringing issues No manual (custom) white balance ikzelf ga nog steeds voor A serie van canon (hoop instellingen) a720 en a650 in september met de canon a720 600 prachtige foto's gemaakt in Jordanie zelfs uit een rijdende jeep in de woestijn en onlangs 450 prachtige foto's gemaakt op Madeira suc6 met de keuze
Link naar reactie
Dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoel. De Sony is een goede camera dat voor de toerist geweldige dingen kan doen. Super zoomen, afdrukken en klaar. Allerhande instellingen willen doen is meer voor andere modellen, koop dan niet de Sony maar ga dan voor die Panasonic. [url=http://rgkoning.spaces.live.com]Kijk even naar[/url] de foto's van Parijs December 2007 rond de jaarwisseling. Deze heb ik gemaakt met de Sony H9. Alles uit de hand, dus geen statief of wat dan ook, alleen de foto's [u:32463435ad]in[/u:32463435ad] de notre dame zijn met statief gemaakt. Alle instellingen zijn volautomatisch. Het weer was regenachtig, dus geen hartje zomer. ISO en dergelijke heb ik geen verstand van, alles is met het "groene" knopje gedaan. De indoor bij de Notre Dame en de nachtfoto's heb ik met een soort van "foto's maken in het donker" stand gedaan. Ik heb toen de camera op een statief gehad of op de railing van een brug. De foto's in de namiddag (dus waar je kerstverlichting e.d. ziet) zijn uit de hand genomen. Ik ben dus een eenvoudige toerist die als een koreaan rond loopt met een camera om de nek en alles wat zijn aandacht trekt op de plaat vast legt. Gevoel voor compositie en instellingen heb ik niet. Ik kijk wel even, maar langer dan 2sec duurt dat ook niet want dan wordt mijn vrouw ongeduldig. De foto's van het race event zijn gemaakt met een Canon EOS 350 (niet door mij gemaakt)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo allemaal. Vandaag hebben mijn ouders bij 'Vandenborre' in Turnhout ( België) hun fototoestel gekocht. Het betreft een Sony DSC-H50. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de gegeven informatie, dit heeft zeer zeker geholpen! Indien mensen dit fototoestel hebben en er graag wat over willen vertellen, graag! :) Groeten, Endor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...