Ga naar inhoud

Geen 5.1 geluid uit X-Fi Extreme PCI en P5K-SE moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: een nieuwe computer laten bouwen met een P5K-se mobo erin en een Audigy Se erop. Als geluidsset had ik de creative Digital 5.1 T 5500 er op aangesloten. Wat ik ook probeerde, geen 5.1 geluid er uit te krijgen. Alleen links en rechts voor. Afijn, dan maar een ander geluidset erop, de Logitech Z-5450. Makkelijk aan te sluiten met 3 kabelstjes en het zou moeten werken. Niet dus. Nog steeds geen 5.1 geluid, dus ook geen centerspeaker bij het afspelen van films met power dvd. Dan maar een andere geluidskaart, de X-Fi extereme Audio pci erin. Nog steeds geen 5.1 geluid. Weer alleen links en rechts voor. Dit zelfde spul zit er bij mijn zoon in, en het werkt feilloos, krijgt bij het opstarten van de pc ook te zien op het display van de Z-5450 dater 6 ch direct geluid is, en bij mij alleen stereo.In de bios staat de onboard uitgeschakeld, dus daar ook geen conflict mee. Als ik bij de Z-5450 aangeeft dat hij Prologic II music moet weergeven krijg ik wel geluid over de 5 speakers. Dus set is ook in orde. Wie oh wie kan mij verder helpen?
Link naar reactie
Het zou kunnen dat je speler GEEN 5.1 wil afspelen, terwijl je dit toch echt zou verwachten van een DVD programma. Of dat de audio op die DVD die je wilt afspelen Stero is? Mocht dat zo zijn kun je een keer een demo van [url=http://www.srslabs.com] SRS Audio sandbox [/url] Met dan de speaker op surround zetten, weigert die dit is er evht iets met al die geluidskaarten, doet ie dat dan is het goed. Activeer dan Circle surround II bij technology en je hebt dan Surround geluid. Zo is mij het ook gelukt uit 2 boxen bijna full surround te krijgen :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...