Ga naar inhoud

Benodigdheden DJ


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren gedraaid op een feestje. Dit deed ik met een laptop en luidsprekers. Deze waren behoorlijk krachtig en het volume was prima. Maar nu wil ik sparen voor een echte DJ-Set. Wat heb ik dan allemaal nodig, dit weet ik al: 2 CD Spelers. Een mixer. Luidsprekers. Nu heb ik gehoord dat ik een versterker moet hebben. Een viriend die DJ is zei dat een CD-Speler dienst kan doen als versterker. Dit is mijn cd-speler: [img:8fe8f3e86b]http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/563/product-1563.jpg[/img:8fe8f3e86b]. Het merk is:JVC UX-T55 De luidsprekers die bijgeleverd zijn ga ik niet gebruiken, maar ik ga krachtigere luidsprekers nemen. Kan deze cd-speler dus dienst doen als versterker ? Deze heeft 2 aansluitingen om het geluid af te geven. De ene is met draadjes, elke luidspreker heeft er 2 nodig. De andere is een 3,5MM Jack aansluiting. Als deze geen dienst kan doen als versterker, hoe kan ik dan goedkoop een versterker in mijn bezit krijgen ? B.v.d. ~Soul4000~
Link naar reactie
Uiteraard is dat torentje te gebruiken als versterker, maar ding zal vrij weinig vermogen kunnen leveren en is totaal niet robuust. Je kan het beste gewoon luidsprekers met een losse (pro audio) versterker kopen, of actieve luidsprekers. (zulke luidsprekers maken meestal ook gebruik van speakon connectoren, wat lastig aan te sluiten is aan je torentje) Ik raad je aan eens te kijken op het forum van [url]http://new-line.nl[/url], dat is een goede webshop in pro audio en licht, met een erg goed forum. Daar hebben ze denk ik ook meer verstand van zaken betreffende wat jij moet aanschaffen. Persoonlijk zou ik in ieder geval niet het goedkoopste van het goedkoopste kopen, maar een klein beetje doorsparen voor degelijker spul, op new-line staan bij de producten ook reviews van kopers, en er zijn altijd wel producten te vinden die veel waar voor je geld zijn en mooi voor starters zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...