Ga naar inhoud

DVD-audio werkt niet PC -> LCD (via HDMI)


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik zit met het volgende probleem. Ik heb mijn LCD tv als monitor aangesloten op mijn PC. (heerlijk zo'n groot scherm). De aansluting is HDMI -> HDMI Nu heb ik met het afspelen van muziek en voorbeeldfilmpjes gewoon geluid en video (via HDMI) Maar nu wil ik een DVD afspelen, nu is het beeld perfect maar ik heb geen geluid... [b:4575c0db23]Hoe kan dit?[/b:4575c0db23] [i:4575c0db23]Het maakt niet uit of ik een originele of gekopieerde DVD in de dvd-speler doe... en het maakt ook niet uit als ik het probeer d.m.v. een virtuele dvd-speler (via PowerISO).[/i:4575c0db23] [b:4575c0db23]Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en beter nog, hoe ik dit moet oplossen?[/b:4575c0db23] Alvast bedankt! Groeten Albert
Link naar reactie
De videokaarten van tegen woordig zenden geen geluid mee. Alleen de ATI HD serie doet dat. En ik verwacht dus dat je die niet hebt . Ik denk dat je een NVIDIA kaart hebt. Ik heb namelijk het zelfde als jou en had ook geen geluid. Je moet een kabeltje van de koptelfoon naar audio in op je tv doen.(Heb ik ook gedaan) Let wel op je moet het geluid erg hard zetten om wat te horen. Tenzij je een aparte geluids kaart hebt kun je daar de audio uit van gebruiken.
Link naar reactie
Ik zie drie mogelijkheden : = de Divx-bestanden gebruiken analoge audio en die wordt wel netjes doorgegeven = de dvd wil via de digitale uitgang en dat kan of niet doordat de HDMI-uitgang van jouw pc alleen beeld doorgeeft of doordat de 'beveiliging' ingrijpt. Dat laatste zal gebeuren als je geen volledig 'beveiligde' verbinding hebt. Een en ander zou gebeuren als je niet-gecertificeerde drivers voor je hardware hebt of brander-software hebt geinstalleerd. Misschien is het een optie om je dvd-speler via analoge uitgang geluid te geven, maar dan ben je waarschijnlijk beperkt tot een ordinair stereo-geluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...