Ga naar inhoud

DVD brander , is ie nu versleten of?


Aanbevolen berichten

Hallo We hebben vorig jaar in oktober 2006 een nieuwe: aspire t650 9b7z gekocht en alles werkte prima! Ik ben er veel mee aan het downloaden veel films enz. In het begin zeg maar de eerste 150 films ging het branden redelijk weleens een foutje maar ja Daar is wel overheen te komen. We zijn inmiddels een dik jaar verder en nu is het zo dat iedere film die ik download een geblokt beeld vertoont na het branden . Ik gebruik eerst Shrink en daarna nero ik brand op een snelheid van maximaal 6 Het vreemde is dan wel dat ik de snelheis ook niet lager kan zetten alleen als ik een dvd van 8x speed gebruik dan kan ik de snelheid lager zetten. Ook al andere programma's geprobeert zoals DVDfab en ach ja wat eigenlijk niet Het vreemde vind ik wel dat niet veel verandert is zinds het begin ik heb nog steeds dezelfde dvd's enzo Lang verhaal maar ik begin toch te twijfelen of mijn dvdbrander nu overleden is of dat ikzelf iets niet goed doe? Ohja muziek gaat altijd goed.......... ik kan gewoon mp3 branden en ook een audiocd heeft ie geen problemen mee. Wie oh wie weet een oplossing Moet ik een nieuwe brander gaan halen en zo ja wat voor 1 dan ? Vriendelijke groet Buissie
Link naar reactie
[quote:ade9574f53="buissie"]nero ik brand op een snelheid van maximaal 6 Het vreemde is dan wel dat ik de snelheis ook niet lager kan zetten [/quote:ade9574f53] Had je in Nero wel gebruik gemaakt van de optie Verify? En kan je de snelheid wel zetten op Auto? Ook zou je de brander en DVD-/+R(W)'s nog kunnen testen via applicatie Nero dvd cd speed http://www.cdspeed2000.com/ Heb je ook nog andere merken DVD-/+R(W)'s geprobeerd? [quote:ade9574f53="buissie"]We zijn inmiddels een dik jaar verder en nu is het zo dat iedere film die ik download een geblokt beeld vertoont na het branden . [/quote:ade9574f53] Kun je de films die je een jaar geleden had gebrand, nog wel goed afspelen? Waar speel je de gebrande films op af? Op je DVD speler/brander in je PC. Of op je standalone DVD speler?
Link naar reactie
Hi Ik heb die films niet meer op mijn pc staandie oude films lukt dan nog wel op de TV D films die ik nu download gewoon op mijn pc afspelen maar als ik ze gebrand heb dan speel ik ze alleen nog maar af op onze dvdspeler op tv. Dan heb ik meestal last van een blokkerig beeld of fouten in mijn dvd's ook op de andere dvd spelers die van mijn zoon en die van mijn dochter. Het lijkt me vreemd dat alle films die ik nu nog ophaal allemaal niet goed zijn? Die snelheids test geeft geen vreemde dingen aan, maar ik snap er dan ook niet veel van..... Ik had zelf het idee dat mijn dvdbrander niet helemaal goed meer brand, en misschien klopt het wel dat ik geen goede codecs heb maar hoe zou ik daar achter kunnen komen. Ja ik heb andere merken geprobeert met een lagere snelheid en toen was het ook al niet goed. Nee ik had geen gebruik gemaakt van verify? maar dat had ik ook niet met mijn oude films. Wat betreft de snelheid die kan ik wel gewoon op maximum zetten maar ik kan ze niet lager zetten dan 6 x het maximum is 16 x in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
[quote:7590e0fd12="buissie"]Nee ik had geen gebruik gemaakt van verify? maar dat had ik ook niet met mijn oude films. [/quote:7590e0fd12] Omdat je denkt dat het mogelijk aan de brander ligt, is verify nodig om te controleren of het branden foutloos is gelukt. Van die Nero cd dvd speed is vooral ScanDisc een belangrijke test. [quote:7590e0fd12="buissie"]Wat betreft de snelheid die kan ik wel gewoon op maximum zetten maar ik kan ze niet lager zetten dan 6 x het maximum is 16 [/quote:7590e0fd12] Wellicht wordt een lagere snelheid niet door de brander ondersteund. Of dat zo is, zou je kunnen checken op de site van de fabrikant bij de specificaties. [Edit] Ook zou je de ondersteunde brandsnelheden van je brander/schijfjes kunnen checken via applicatie [url=http://www.nero.com/eng/support-nero7-tools-utilities.html]Nero InfoTools.[/url] [/Edit]
Link naar reactie
Ik heb die test geprobeert maar krijg dat niet voor elkaar hij wil alles testen behalve die Scan disc test dat doet ie niet? Moet ik een film branden en dan verifyren? Ja dat klopt van die snelheid dat geeft ie nu net alweer aan. Dat is opzich niet erg maar ja Men zegt dat dat dan beter is voor de kwaliteit van de films! in ieder geval weer bedankt voor je sneller reactie
Link naar reactie
[quote:8aaf6afc0a="buissie"]Moet ik een film branden en dan verifyren? [/quote:8aaf6afc0a] Nadat het branden voltooid is, zorgt de optie verify ervoor dat gecontroleerd of de data goed gebrand is op het schijfje. Zie onderstaand voorbeeld [img:8aaf6afc0a]http://www.newcyberian.com/images/neroburnaudio.gif[/img:8aaf6afc0a] [quote:8aaf6afc0a="buissie"] hij wil alles testen behalve die Scan disc test dat doet ie niet? [/quote:8aaf6afc0a] Wat gaat er dan fout? Krijg je dan wel zoiets als onderstaand voorbeeld te zien? [img:8aaf6afc0a]http://mods.elotrolado.net/~flash78/comparativa/discos/Wii/datawrite/scandisk.png[/img:8aaf6afc0a] Start het scannen dan niet, als je op Start klikt?
Link naar reactie
Nou ik ga een film branden met een verify en dan zal ik je laten weten hoe hij is en wat hij zegt dan. Wat betreft die test dat wil me niet lukken ik krijg gewoon een grijs vlak en ik kan die optie niet selecteren ik heb wel en gewone blanke dvd gebruikt misschien moet dat niet? ik had de afbeelding ook opgeslaan maar kan hem er niet bij plakken zoals jij? [/img][/list][/url]
Link naar reactie
[quote:7b478a3b37="buissie"] gewone blanke dvd gebruikt misschien moet dat niet? [/quote:7b478a3b37] Het mag inderdaad geen blanke cd/dvd zijn. Neem voor die ScanDisc test een DVD-/+R(W) waar je onlangs een film opgebrand hebt. Voor het plaatsen van een afbeelding check je de faq http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/faq.php#24 Ikzelf heb voor de geplaatste afbeeldingen, de [img] tag gebruikt.
Link naar reactie
oke daar was ik weer nou heb een dvdtje gebrand maar dat lijkt niet best :oops: ik heb een logje bewaard Ik wil je die wel sturen maar dat wordt dan morgen ........... dan zal ik je ook de uitslag van de tst geven die nu idd wel wil lukke bedankt voor je hulp tot nu toe Ik ga naar mijn bedje ..................... Truste
Link naar reactie
Goedemorgen Ik heb hier een stukje van de log die Nero aan geeft met het branden, 21:43:59 #46 SPTI -1128 File SCSIPassThrough.cpp, Line 291 E: CdRom0: SCSIStatus(x02) WinError(0) NeroError(-1128) Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR) Sense Code: 0x11 Sense Qual: 0x05 CDB Data: 0x28 00 00 05 B5 00 00 00 10 00 00 00 Sense Area: 0x70 00 03 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 11 05 Buffer x0e6de000: Len x8000 21:43:59 #47 SectorVerify 20 File Cdrdrv.cpp, Line 10404 Read errors from sector 373968 to 373999] Dat is in grote lijnen wat ie dan aangeeft de andere test is 99.7 % good en 0.3% damaged De dvd is best oke om te kijken op tv Het was bee movie dus een tekenfilm. Ik vraag me toch af waarom deze nu wel goed te volgen is en anderen niet?
Link naar reactie
[quote:62f8e84c66="buissie"] 21:43:59 #47 SectorVerify 20 File Cdrdrv.cpp, Line 10404 Read errors from sector 373968 to 373999][/quote:62f8e84c66] Dat zijn de details. Nero toont toch ook of het branden en het verifiëren (verify) gelukt is. [quote:62f8e84c66="buissie"] de andere test is 99.7 % good en 0.3% damaged [/quote:62f8e84c66] Dat zou voldoende moeten zijn. Spelen die standalone DVD speler en die DVD-speler in je PC originele video DVD's nog wel goed af? Om welk merk/type standalone DVD speler gaat het? En welk merk schijfjes? [quote:62f8e84c66="buissie"] Ik vraag me toch af waarom deze nu wel goed te volgen is en anderen niet?[/quote:62f8e84c66] Zou ik zo niet kunnen zeggen. Welke verschillen zitten er dan tussen deze en die anderen?
Link naar reactie
Hij zegt dat het branden gelukt is 1:21:39 #19 Text 0 File Burncd.cpp, Line 4274 Cache writing successful. en dan over het veryveren 21:56:33 #100 SectorVerify 20 File Cdrdrv.cpp, Line 10404 Read errors from sector 404384 to 404399 21:56:33 #101 Phase 81 File dlgbrnst.cpp, Line 1730 Data verification failed Existing drivers: Registry Keys: HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\AllocateCDROMs : 0 (Security Option) onze dvd speler is en jvc en die van mijn zoon is zoon goedkope bij het het kuisvat een Salora Die van mijn dochter is een tv en dvspeler in een een mtlochik van de de Aldie, ze spelen alle wel de oude dvd's goed af en ook nieuwe uit de winkel wel. het schijfje wat ik nu gebruikt heb is een Memorex dvd- 16 x ik heb ook emtech geprobeert en platinum 16x en allemaal wel dvd- maar ook weleens plus het maakt opzich niet zoveel verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...