Ga naar inhoud

Probleem met DVD-Rom Drive


Aanbevolen berichten

Sinds 2 dagen doet m'n DVD-Rom Drive (ASUS DVD-E616P3H) opeens raar. Als ik 'm wil openen duurt dat even en als de lade open is blijft er een mechanisch onderdeel draaien (duidelijk hoorbaar) en gaat vervolgens de lade weer dicht. Eenmaal dicht slaat m'n complete systeem een tijdje op slot. Windows bevriest en zelfs het lampje van de HDD blijft hangen. Na een tijdje hoor je een vreemd geluid en gaat het lampje van de DVD-Rom Drive knipperen wat normaal altijd voorkomt als die een disc aan het lezen is. Ook lijkt het of de laser actief is, zo klinkt het tenminste. Uiteindelijk stopt dit met een hard, knarsend geluid en komt de DVD-Rom Drive uiteindelijk tot rust. Hetzelfde komt trouwens ook voor met een disc. Is m'n DVD-Rom Drive gewoon overleden of is er iets anders aan de hand? :roll:
Link naar reactie
Ok, ik heb dus een nieuwe gekocht alleen heb ik per ongeluk de S-ATA i.p.v. IDE-versie gekocht. Dit aangezien m'n HDD wel S-ATA is, maar de rest is dus IDE. Op m'n voeding heb ik nog 1 S-ATA-connector over en op m'n moederboard zijn er nog plekken zat voor S-ATA-aansluitingen. Kan ik het nu gewoon S-ATA aansluiten en 'm gewoon ergens inprikken op m'n moederbord (op een van de gekleurde aansluitingen) of is het beter 'm te ruilen? :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...