Ga naar inhoud

PC aansluiten op tv met dvi naar vga


Aanbevolen berichten

Ik heb een dvi kabel van PC naar (vga adapter)in nieuwe lcd tv PC ingang . Waarom krijg ik in het geheel geen beeld? nvidia 7300, XP sp2 ,mobo P35. TV heeft een PC ingang (VGA) maar ook 2 hdmi ingangen . Ik krijg geen enkel beeld op mijn tv VGA lijkt nogal voor de hand te liggen dus liever dat (ipv HDMI) Mijn tv ondersteund tot en met 1.366 @60 Hz D-sub15P Wat doe ik fout ??
Link naar reactie
[quote:9a6f9f8c4d="Pceetje"]Staan de instellingen goed in de NVidia software, kijk hier eens voor een kleine handleiding. [url]http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_nvidia.php[/url][/quote:9a6f9f8c4d] Heb je een DVI uitgang op je PC en HDMI ingang op je TV schaf je dan een kabel aan van DVI naar HDMI-beide zijn Digitaal!! VGA is analoog en zal in de toekomst verdwijnen of toch fel verminderen. -HDMI de HD staat voor Hoge Definitie - met je VGA verminder je de qualiteit! Gebruik op je TV een VGA ingang alleen als het niet anders kan, men maakt die nieuwe aansluitingen zoals DVI en HDMI niet om minder qualiteit te hebben. Succes! Johnvana
Link naar reactie
[quote:108da6fa36="johnvana"][quote:108da6fa36="Pceetje"]Staan de instellingen goed in de NVidia software, kijk hier eens voor een kleine handleiding. [url]http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_nvidia.php[/url][/quote:108da6fa36] Heb je een DVI uitgang op je PC en HDMI ingang op je TV schaf je dan een kabel aan van DVI naar HDMI-beide zijn Digitaal!! VGA is analoog en zal in de toekomst verdwijnen of toch fel verminderen. -HDMI de HD staat voor Hoge Definitie - met je VGA verminder je de qualiteit! Gebruik op je TV een VGA ingang alleen als het niet anders kan, men maakt die nieuwe aansluitingen zoals DVI en HDMI niet om minder qualiteit te hebben. Succes! Johnvana[/quote:108da6fa36] Ik heb begrepen dat met vga de juiste resolutie beter is in te stellen ,hoe dan ook ik zou misschien met dvi naar hdmi op het zelfde probleem kunnen stuiten nl. helemaal geen beeld
Link naar reactie
Ik heb begrepen dat met vga de juiste resolutie beter is in te stellen ,hoe dan ook ik zou misschien met dvi naar hdmi op het zelfde probleem kunnen stuiten nl. helemaal geen beeld[/quote] Ik heb ook een nVidea 7300 en heb nooit problemen met instelling van resolutie of wat dan ook- zelfs bij het gebruik van twee monitoren, dus een op VGA en een op DVI stel ik zelfs verschillende resoluties in op de twee monitoren.Op mijn hoofd PC met ATI HD2600XT video card stel ik zelfs 1920x1080 in op mijn flat 42" TV - dus HD hoge definitie - en op mijn gewone monitor een veel lagere resolutie. 't Is dus juist een kwestie van het [b:e59b7a5add][u:e59b7a5add]juist instellen [/u:e59b7a5add][/b:e59b7a5add]en bepaalde instellingen niet vergeten aan te klikken.[ op bureaublad rechts klikken - eigenschappen- rechtse tab boven "Instellingen" en dan zie je je beeldscherm(en) met resolutie en kleurkwaliteit etc. vergeet "Geavanceerd" niet. Indien dit niet lukt of niet goed lukt zijn je video drivers misschien niet goed of onvolledig geinstalleerd- nakijken dus. Succes! Johnvana
Link naar reactie
Idd johnvana,kabelje +adapter teruggebracht naar winkel 1 (U ontvangt 40 euro :D )dvi-hdmi kabeltje gekocht bij winkel 2 (U betaald 20 euro :P ) en warempel ,pc detecteerde tv automatisch en startte opnieuw op (kijk mama,zonder handjes :o :o :lol:) Bedankt !!! Straks nog even uitvogelen hoe ik behalve mijn cursor :? ook een filmpje op de tv krijg en de beste resolutie (meteen maar 720p???)zonder die van mijn monitor te ver###ten.
Link naar reactie
[quote:3a2fa21679="EXFED"]Idd johnvana,pc detecteerde tv automatisch en startte opnieuw op. filmpje op de tv beste resolutie [/quote:3a2fa21679] To: EXFED : Zo moet het dus! Om een DVD film op je TV te bekijken: je start dus met een Film bestand van harddisk of van DVD schijf. Met verschillende DVD software players zoals VLC of PowerDVD 5 of 7 of Nero enz. doe je als volgt: open deze software - sleep het naar de TV en open dan pas het bestand.(openen op PC en dan naar TV slepen geeft meestal een zwart beeld -geen beeld dus- maar wel geluid.) Voor je TV kan je de resolutie proberen hoger te zetten- gewoon voorzichtig proberen dus.Heb je een moderne flatscreen kan je misschien de maximum resolutie in de handleiding vinden - voor de PC vind je de resolutie uiteraard in de handleiding,of laat de software geen hogere instelling toe.(resolutie instellen heeft niks met VGA of wat anders te maken) Denkelijk lukt het nu wel. Groeten vanuit Belgie : Johnvana
Link naar reactie
@johnvana Ik kan nu wel een avi bestand slepen en dan pas openen ,maar het leek me dat je dat niet bedoelde .Het bestand wordt dan eerst gekopieerd naar 'het tweede bureaublad ' wat dus niet nodig is ?! Wel kan ik het vervolgens op de tv gewoon afspelen . Maar ik zit net pas weer achter de pc ,dus ik vind misschien vanzelf meer uit Ben voorlopig al helemaal blij!!!! Wil niet zeggen dat ik snelle hulp niet (meer) waardeer :D oh en ik zie dat het bij in elk geval sommige avi'nog een zooitje is ,zie hier het linkergedeelte van een filmpje nog een keer aan de rechterkant van het scherm,kinderziektes ,wie kent ze niet ,haha. Ik heb overigens verschillende mediaspelers waaronder versie?5 van powerdvd ,vlc uiteraard ,maar het lekkerst vind ik toch de gratis versie van BSplayer, al stamt-ie uit een tijd ver voor mensenheugnis . Groeten uit Holland '(hoef toch geen fotos van klompen mee .te sturen he :) )Betere resolutie instellen komt later wel
Link naar reactie
toevoeging : Uit handleiding hd-ready-tv :Quote HDMI functies :Gebruik met pc wordt niet verondersteld Unquote. Verder :Apparatuur die voldoet aan HDMI is voorzien van het HDMI-logo Maw. er word verondersteld /gesuggereerd dat je de pc (vga)ingang gebruikt. Maar dit (bijna)geheel terzijde Waarschijnlijk loopt de pc markt VOOR op de tv markt en thats all.(Almost anyway)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...