Ga naar inhoud

Beamer op kleine kamer


Aanbevolen berichten

Hallo, Tijdje geleden kwam ik op het idee om een nieuwe tv te kopen, het moest dan een lcd tv worden (ivm ruimtegebrek, had anders een crt genomen). Na een beetje zoekwerk kwam ik erop uit dat het iets van 400-500 zou kosten. Goede vriend van me had toen wel een goed plan. Beamers zijn niet zo duur meer (lees: ook in die prijsklasse), en daar kan je een veel groter beeld mee krijgen. Een beamer heeft me altijd al leuk gevonden, maar had voor mij altijd het imago van duur en de lamp gaat niet lang mee. Dus maar is op kieskeurig.nl wezen kijken, en toen kwam ik op [url=http://www.kieskeurig.nl/product/1E276A59B28ACB91C125734B0042ED07.htm]deze[/url] beamer uit. Ziet er goed uit, en die zou het ook moeten worden als ik een beamer koop. Maar zoals eerder vermeldt, heb ik niet een al te grote kamer. Hieronder de indeling van mijn kamer: [img:34f492b064]http://img141.imageshack.us/img141/1993/indelingkamersh0.jpg[/img:34f492b064] Het mooiste zou zijn om de beamer boven mijn bed op te hangen, en dan het scherm (logisch) er tegen over te hangen. Dit zou dan dus op de plek van die dikke zwarte streep worden. De afstand tussen het scherm en de beamer zou dan ongeveer 2 meter worden. Met deze [url=http://www.projectorcentral.com/Acer-P1165-projection-calculator.htm]Projection Calculator[/url] heb ik uitgerekend dat mijn scherm dan een diagonaal van 116cm krijgt. Voor mij zou dit al groot genoeg zijn, en dat zou dus betekenen dat het mogelijk moet zijn op mijn kamer. Mijn vraag is: is het op deze manier goed te doen? Of kan ik beter wachten totdat ik naar een grotere kamer ga?
Link naar reactie
Let er wel op dat die dingen nogal wat lawaai maken (tov een 'tv') Bovendien zijn ze niet echt bedoeld om er dagelijks tv mee te kijken. Die lampen gaan relatief kort mee en ze zijn meestal vrij prijzig (3000 uur lijkt veel, maar dat is onder de meest gunstige omstandigheden). Dat zijn nogal wat kosten voor zo'n "goedkope" oplossing.
Link naar reactie
Ik weet niet of je witte muren hebt, anders zou je kunnen proberen om het beeld op je muur boven het bureau te projecteren. Daarmee zou je eventueel nog vanaf je bureau kunnen kijken, alhoewel me dat niet erg gezond lijkt. Mocht je het op de muur projecteren heb je ook nog een meter(?) extra afstand tussen kijker en beeld.
Link naar reactie
Die meter extra gaat niet lukken. Die dikke zwarte lijn is de scheiding tussen mijn dakkapel en nog een stukje schuin dak. Gaat dus niet lukken om daar op te projecteren. Ik zat er maar aan te denken om zo'n wit verduisteringsgordijn te halen bij de Ikea. Dat is niet duur en kan ook makkelijk omhoog en omlaag. Maar weet iemand of het te doen is om van ongeveer 2 meter afstand te kijken naar een scherm van: 93cm breed en 70cm hoog? Diagonaal is dan 116cm. Ik denk zelf dat het goed te doen is, en dat het zo leuk wordt om een goede film te kijken. Wat is jullie mening?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...