Ga naar inhoud

subwoofer werkt niet


Aanbevolen berichten

hallo Ik heb sinds zaterdag een logitech z5500 5.1 systeem in huis, ik heb het systeem opdit moment aangesloten via (ik ben niet al te goed met termen op hardware gebied dus zal ik het maar omschrijven) de 6 kanaals aansluiting front, back en center/sub op mijn computer. Ik heb trouwens een CMI 9880L geluidskaart die al standaart op het moederbord zat: MSI MS-7091 (UDMA-100, Serial ATA 150), dit is tenminste zo als ik goed heb gekeken. De kabels lopen van mijn pc af naar het controle center naar de subwoofer en daar weer verspreid over de rest van het systeem. nou is het probleem dat ik nog totaal niet instaat ben geweest om geluid uit de subwoofer te toveren, wat ik wel een beetje raar vind is dat de center wel gewoon werkt terwijl die via de zelfde aansluiting gaat. Ik heb tot nu toe een aantal verschillende drivers etc geprobeerd en natuurlijk ook alles waar dat nodig is op 5.1 systeem ingesteld, het mocht jammer genoeg niet baten. Wat mij wel opviel tijdens het zoeken is dat er veel mensen problemen hadden met de CMI 9880L ingebouwde geluidskaart en hun subwoofer maar de oplossingen die ik daar bij vond werkten echter niet. Mijn vraag is of iemand enig idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen, ik zat er zelf aan te denken om een niet al te dure geluidskaart te kopen (wel een fatsoenlijke) en kijken of die wel werkt incombinatie met de subwoofer, of zou dat ding gewoon kapot zijn :P. met vriendelijke groeten en bijvoorbaad dank, Sander
Link naar reactie
bedankt voor uw antwoord, maarvoor zover ikhet weet heb de luidspreker configuratie wel goed ingesteld (alles op 5.1 gezet ook in xear 3d) of ik moet iets instellen waar ik niet van af weet. ook heb ik het met een video-dvd getest maar nogsteeds gebeurde er totaal niets, ook als ik in xear 3d de luidsprekers test werken ze allemaal behalve de sub.
Link naar reactie
ik heb zojuist alleen de subwoofer + centerspeaker (zelfde kabeltje) even aangesloten op een wat oudere pc van mijn ouders, geen 5.1 geluidskaart trouwens, en weer kwam er alleen geluid uit de centerspeaker dus ik ga steeds meer denken dat ie kapot is tenzij dat natuurlijk is wat er had moeten gebeuren. Heeft iemand nog enig idee wat er anders nog aan de hand zou kunnen zijn? alvast bedankt
Link naar reactie
Ik zou wel verwachten dat je iets hoort, dus zo'n test is een goede manier om te testen. Nu is het wel zo dat sommige subs pas weergeven onder de 100Hz. Dat is niet altijd even goed hoorbaar. Dus je moet wel zeker weten dat het geluid lage frequenties bevat en dat het volume voldoende hoog staat. Ik ben niet verder niet bekend met de Z5500, dus ik weet niet waar je in het bijzonder op moet letten bij het instellen.
Link naar reactie
Heb je al gecheckt bij Logitech support? http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/&cl=be,nl Gezien de prijsklasse van je z5500 zou je inderdaad een losse geluidskaart kunnen overwegen. Dat neemt niet weg dat je ook op de onboard geluidskaart bastonen zou moeten kunnen horen. Want ikzelf heb een veel goedkopere (Creative) speakerset op een onboard geluidskaart (onderschrift PC). Ik hoor de subwoofer hier wel, zelfs met internetradio. Je zou deze vraag eventueel ook nog kunnen stellen bij Kieskeurig http://www.kieskeurig.nl/review/13316C81D223BB64C125721E0048C3E2.htm
Link naar reactie
bedankt voor de reactie, ik heb zojuist contact gehad met logitech en na een hele ondervraging heb ik te horen gekregen dat ik een zekering krijg toegestuurd, dus heb ik meteen maar even de "doos" los getrokken waar de sub in zit en dit is wat ik vond. [url]http://img201.imageshack.us/img201/1742/tndscf3070bc1.jpg[/url] de zwarte draad zat verstopt tussen de rand van de plank en de conus (rode pijl) terwijl deze volgens mij toch echt bij het blauwe vraagteken zou moeten zitten, of zit ik er helemaal naast?[/url]
Link naar reactie
[quote:6e8d79d09d="Sand3r"]de zwarte draad zat verstopt tussen de rand van de plank en de conus (rode pijl) terwijl deze volgens mij toch echt bij het blauwe vraagteken zou moeten zitten[/quote:6e8d79d09d] Als die zwarte draad daar los ligt, en je de mogelijkheid hebt om 'm op die aansluiting bij die blauwe vraagteken erop te schuiven. dan klinkt het wel logisch. Maar was het wel de bedoeling om die subwoofer te openen? Welke instructies gaf Logitech dan voor die toegestuurde zekering?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...