Ga naar inhoud

Splitter geluidsverlies??


Aanbevolen berichten

Hallo, Binnenkort wil ik graag een extra geluidssetje aansluiten op mijn PC. Een tweede Logitech X530 dus 10 speakers en 2 subwoofers. Hiervoor heb ik 3 splitters nodig en dan dacht ik aan zoiets: [img:d99eeb339f]http://www.triplebit.com/images/Splitter-1.jpg[/img:d99eeb339f] Als ik dit erin heb gaat het vermogen dan ook achteruit? Dus wordt het volume van 100% ook verdeeld over de 2 setjes dus 50/50? B.V.D Mirage
Link naar reactie
wat belangrijk is, is de belasting. Maw hoeveel Ohm zijn jouw luidsprekers? Boxen hebben een impedantie zoals dat heet en als jouw versterker dus graag boxen van 8 Ohm heeft voor een optimale belasting dan moet je er niet 2 parallel aansluiten want dan wordt de impedantie dus 4 ohm... (de helft.. omdat er 2 op zitten). Kan jouw versterker 4 Ohm belasting aan dan kun je in principe gerust 2x 8 Ohms boxen parallel aansluiten.. Wel zorgen dat ze beiden met de juiste fasen aangesloten zijn op dezelfde aansluiting vd versterker, anders klinkt het wellicht uit fase.....door een van de boxen... Als het vermogen groot is in de boxen moet je stevig snoer/stekkers hebben.... is het maar een paar Watt dan komt het niet zo precies. Zoek met deze info anders nog eens verder op echte audio forums.... Ik denk zelf dat de kwaliteit van een geluidslaart v/e pc niet zo goed is dat je het verschil echt gaat horen, maw het kan best zonder een merkbaar kwaliteitsverlies.
Link naar reactie
[quote:44ee76811f="MirageH1992"]Binnenkort wil ik graag een extra geluidssetje aansluiten op mijn PC. Een tweede Logitech X530 dus 10 speakers en 2 subwoofers. Hiervoor heb ik 3 splitters nodig en dan dacht ik aan zoiets: [img:44ee76811f]http://www.triplebit.com/images/Splitter-1.jpg[/img:44ee76811f][/quote:44ee76811f]Zo'n splitter kan je bijvoorbeeld bij COnrad kopen, maarre, een beetje elektronicawinkel of de Media Markt oid, heeft dit ook. Zo'n splitter is niet super schadelijk. Mijn ervaring is dat de ene connector niet zo goed werkt als de ander. Dus soms is er een slechte verbinding en dat kan soms tot gekraak of geen geluid leiden. Wat betreft de audio techniek, het gaat om een gewoon uitgangssignaal en geen luidspreker aansluiting. De verliezen zijn vrijwel zeker klein. Echter, de meeste fabrikanten zijn te vaag over de systeemspecificaties dus het kan iets tegenvallen, maar niet veel. In de audio techniek is een ingangsimpedantie van 1 kOhm vrij gewoon. Misschien staat deze informatie ook wel in de handleiding van de die speakerset. Er zou meer dan 50% verlies zijn wanneer de geluidskaart ook een uitgangsimpedantie heeft van 1 kOhm. Het is onwaarschijnlijk dat de geluidskaart zo'n hoge impedantie heeft. Vermoedelijk 75 Ohm tot een paar honderd Ohm. Een hoge uitgangsimpedantie is in ieder geval gevoeliger voor oppikken van storingen. Bij een perfecte installatie komt overigens nog wel wat meer kijken. In dat geval zijn die splitters absoluut onbruikbaar. Ik ga er van uit dat goed goed genoeg is, dus dan lijkt me jouw oplossing wel bruikbaar. Je kan overigens eerst eens 1 splitter proberen. Pakje bijvoorbeeld groen als uitgang en dat signaal gaat naar groen en zwart van je huidige speakerset. Je trekt het kabeltje eruit en dan hoor je gelijk het verschil. Oh ja, luidsprekers zwart dan even niet aansluiten. Anders hoor je het verkeerde verschil. In ieder geval je gedachten er bij houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...