Ga naar inhoud

Harddisk Recorder werkt niet bij schotel?


Aanbevolen berichten

Beste leden. Omdat ik in het buitengebied woon in het oosten van het land werkt mijn harddisk recorder niet naar behoren. Ik heb een kastje van canalplus, een tv en een harddiskrecorder. Nu als ik ga recorden moet ik hem dus op de betreffende zender staan als ik de satelliet op de dvd speler aansluit en dvd naar tv, en als ik dus via de recorder gewoon tv wil kijken heeft die geen geluid. Ik werk met scartkabels. Nu gebruik de recorder alleen voor dvdtjes afspelen maar dat vind ik wat zonde, wat kan ik doen zodat de recorder gewoon werkt naar behoren en dat ik ondertussen andere zenders kan kijken?
Link naar reactie
Het kan zijn dat de verkeerde Scart kabels en/of aansluitingen worden gebruikt. Het kan zijn dat de benodigde functionaliteit ontbreekt. Het kan zijn dat audio bijvoorbeeld op andere wijze moet worden aangesloten. Wat meer informatie over de gebruikte apparatuur is dus wel erg zinvol. Vaak hebben de huidige recorders twee Scart aansluitingen. Deze Scart aansluitingen bieden vaak niet dezelfde functionaliteit.
Link naar reactie
Ik heb de gebruiksaanwijzing gevonden van de ah265 en daar staat goed beschreven hoe je een canalplus decoder op je harddiscrecorder moet aansluiten. Bovenste scartaansluiting gebruiken voor verbinding met je decoder (onderste scart is voor verbinding met je tv). Ook moet je de instellingen (via menu) in je recorder aanpassen. Gebruik je wel goede scartkabels waarbij alle pinnen verbonden zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...