Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV Rave onder Vista


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude Pinnacle PCTV Rave TV-kaart weten te installeren onder Vista. De oude software om TV op de computer te kijken werkt uiteraard niet onder Vista. Daarom maar van de Pinnacle site TVC Pro 4.91 gedownload om via Windows Media Centre TV te kunnen kijken. Om TVC Pro 4.91 te installeren moet je echter het serienummer van je Pinnacle cd invoeren. Op mijn oude Pinnacle PCTV Rave cd staat geen serienummer en het serienummer dat op de doos van de Pinnacle kaart staat, dat lust Vista niet. Wat nu?
Link naar reactie
[quote:c09b9e2d07="Hubaki"]oude Pinnacle PCTV Rave TV-kaart weten te installeren onder Vista.[/quote:c09b9e2d07] Eigenlijk zijn de software/drivers van Pinnacle voor jouw TV kaart te oud voor Vista. Als Windows Vista Update geen drivers voor jouw TV kaart aanbied, is die niet te gebruiken onder Windows Vista. Indien Windows Vista Update wel drivers aanbied, zou je applicatie [url=http://www.chris-tv.com/]ChrisTV Lite[/url] kunnen proberen.
Link naar reactie
De PCTV kaart wordt wel herkend, dat is zichtbaar in apparaatbeheer. En oud, wat is oud? Ik heb deze kaart een jaar of drie geleden aangeschaft. En als dat nu al niet meer ondersteund wordt dan gaat veroudering wel erg snel. ChrisTV Lite heb ik geprobeerd, het geeft voortdurend errors. Ik denk niet dat ik mbv deze kaart nog tv kan kijken op deze computer. In elk geval bedankt voor jullie meedenken.
Link naar reactie
[quote:16b38bb969="Hubaki"]En oud, wat is oud? Ik heb deze kaart een jaar of drie geleden aangeschaft. [/quote:16b38bb969] Het gaat niet om het jaar waarin je de TV kaart had aangeschaft. Maar meer om het jaar waarin de fabrikant de TV kaart uitbracht. Van de Pinnacle PCTV Rave TV-kaart weet ik dat niet meer zeker. Maar op de site van Pinnacle sttat anders nog wel een [url=http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/PCTV+RAVE+Support/Download+Sites/Tools/AM+Capture+%28Capture+Test+Tool%29.htm?mode=documents]PCTV RAVE Regdelete - Studio Registry Cleaner,[/url] uit het jaar 2002. [quote:16b38bb969="Hubaki"]De PCTV kaart wordt wel herkend, dat is zichtbaar in apparaatbeheer. [/quote:16b38bb969] En als de kaart inderdaad correct herkend word, zodat je 'm in ChrisTV > rechter muisknop > Driver setting > Video Capture Source bij Driver Settings Video Capture Source je Tv kaartt geselecteerd is, zou deze ook behoren te werken. Met de nadruk op "zou". Want ik heb zelf ook nog wat oude TV kaarten. Onder andere een PCTV Stereo. Die is recenter dan de PCTV rave. In ChrisTV bij Video Capture Source wordt deze herkend als Pinnacle PCTV 100i DBA Analog Capture. Autoscan vindt wel zenders, maar ChrisTV toont geen beeld en geluid, in Vista Home Premium 32 bit. Wellicht is het dan inderdaad dan beter een Vista compatibel TV kaart aan te schaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...