Ga naar inhoud

zoemend geluid uit speakers...


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Heb mijn pc aangeloten op mijn versterker en hoor nu een zoemend geluid over mijn speakers. Dit geluid blijft ondanks dat ik elke andere ingang op mijn versterker heb geprobeerd. Als mijn pc niet aangekoppeld is aan mijn versterker heb ik het probleem dus niet! Vanuit mijn geluidskaart gaat hij met een audio snoer naar mijn versterker dit gebeeurt door middel van een jack plug vanuit mijn pc en met 2 audio tulppluggen achter in mijn versterker. Alles zit op geaarde stopcontacten. Als de muziek speelt hoor ik het bijna niet maar als er een stilte valt dan hoor je duidelijk een zoemend geluid en dat is best een beetje hinderlijk. Wie heeft dit ook eens meegemaakt en heeft hier toen een oplossing voor gevonden. Ik zal alle oplossingen die aangedragen worden uitproberen en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van het resultaat. alvast hartelijk bedankt , PJC de Boer
Link naar reactie
het zoemen kan ook komen doordat je versterker in een stopcontact steekt waar nog andere dingen aanhangen ook. dan kan je wel eens wat storing krijgen op je kabel, en dat gat dan ook wat zoemen. maar meestal is het wel iets met de aarding. kan je er spijtig genoeg niet veel meer over vertellen, maar het heeft in feite niet met de aarding in je stopcontact te maken. bij audiokabels zit dikwijls ook een aarding bij in, maar dat is meer in de elektronica richting, en dat is m'n vak niet.
Link naar reactie
Je hebt kabelinternet of ADSL, deze kabels hebben ook een aarde. Een aardlus wordt veroorzaakt doorat de afstand tussen meerdere aardes en het apparaat niet gelijk is. Als je de versterker en de pc in een ongeaard stopcontact stopt is je aardlus waarschijnlijk over. Hopelijk heb je geen tv kaart want die heeft weer een andere aarde. Het kan geen kwaad om je pc niet te aarden want hij is wél geaard via je ADSL kabel.
Link naar reactie
Ik heb dus kabel internet,en zoals ik al eerder vermeldde heb ik het alleen als ik muziek via mijn pc over de versterker laat lopen. Als ik alleen mijn audio installatie gebruik hoor ik dus niets.... Ik heb wel overal geaarde stopcontacten in huis maar mijn versterker - cd - dvd speler/recorder - decoder hebben geen geaarde stekker. Mijn PC dus wel,maar oke ik ga het eens proberen met een niet geaard stopcontact (haal de aarde wel even los van binnen) en dan laat ik wel weer even wat horen....
Link naar reactie
Daar ben ik weer... Wat heb ik gedaan...ik heb achter aan mijn versterker een draadje vast gemaakt (wat normaal gesproken voor je platenspeler is....) en heb die op de aarde vast gemaakt van het stopcontact. En wat is er nu gebeurd,het zoemen is zeker voor de helft afgenomen (als het al niet meer is....) en is inmiddels bijna niet meer hoorbaar.(heel erg zachtjes en voor mij zeer acceptabel). Wat ik eventueel nog kan gaan proberen is de PC in een normaal stopcontact te stoppen. Misschien is het dan helemaal weg maar ben op dit moment meer dan tevreden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...