Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Sinds kort op de oude winSE pc geen videofilmjes meer mogelijk, zoals elders eerder vermeld. Daarvoor wel, dus wat er veranderd is weet ik ook niet. Wat er recent werd geinstalleerd is avast. Het is niet mijn pc, maar meestal lukt het me nog wel de probs op te lossen. Er op stonden win mediaplayers 6, 7 en 9. De 7 en 9 gaven bij opstarten een mededeling 'interne fout'. 7 en 9 er af gegooid en 7 opnieuw geinstalleerd. Daar kwam bij opstarten fout: 0167:01010bdg. Uitleg: kan te maken hebben met adaptec CD plug in. Advies: verwijder 7 en probeer opnieuw install 7 "without adapter CD Burning plug in". Er was een map adaptec - in de prullenbak gegooid - 7 weer er op - zelfde foutmelding en adaptec stond weer gezellig in prog.files. Kan ik adaptec grondiger (dus ook uit register) verwijderen? Ik weet niet waar die vandaan komt en het is dus niet mijn pc! Of moet ze het maar vergeten en die oude meuk weggooien.
Link naar reactie
Met de windows versies VOOR win2000 (dus win95-98-98se en ME) is er vaak maar 1 oplossing voor dergelijke problemen: Format C: en windows opnieuw installeren. En tja, als je dan toch bezig bent; gooi er dan iig win2000 op, is stabiel en nog goed te gebruiken icm een niet al te zware virusscanner als bv NOD32. Overigens is het simpelweg weggooien van een map met programmabestanden (in de /programfiles?) niet de manier en veroorzaakt vaak nog meer problemen doordat er loze koppelingen achterblijven van drivers die aanvullende bestanden proberen te bereiken die er niet meer zijn. Un-install via het configuratiescherm/software is de enigste juiste manier om software te de-installeren. De adaptec software is mogelijk deel geweest van Easycd Creator , en pakket wat bij CDbranders werdt bijgeleverd. Easycd Creator installeerde standaart een "directCD" UDF driver waarmee een cd bruikbaar was als een harde schijf. DirectCD had vanwege zijn opdringere karakter en de neiging om de besturing van het brandstation op zich te nemen nogal last van compatabiliteits problemen met andere brand software waaronder mogelijk de brand module van mediaplayer.. Als je de brandsoftware cd nog kunt achterhalen: de hele boel opnieuw installeren en vervolgens op de juiste manier de-installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...