Ga naar inhoud

Mening Blue-Ray


Aanbevolen berichten

[quote:cda01652b2="AnthraX"]Ik zag dat de Aldi deze week een PC in de aanbieding had, waarbij een Bue-Ray brander/speler bij zit. Nou vroeg ik me af wat jullie denken van blue ray? zal het gaan aanslaan, de dvd gaan vervangen, of is het een rage die over een jaar overgewaaid is en niemand meer weet wat een blue ray ook al weer was? :P[/quote:cda01652b2] Die brander kon toch ook HD-DVD's branden? Ik denk dat daar wel toekomst in zit. Want HD-DVD's en Bluray discs zijn erg concurent van elkaar. (op een HD-DVD kan momenteel 50 GB). Er zijn ook al geruchten van een CH-DVD (china dvd) die erg veel opslag voor een lage prijs gaat bieden. Volgens mij kan je beter wachten tot die verschillende soorten DVD's wat meer standaard worden want nu heb je er (denk ik) nog niet veel aan.
Link naar reactie
blu-ray overwaaien? ik denk het niet. zit namelijk een blu-ray speler in elke PS3, en daar zijn er op een jaar tijd al een paar miljoen van verkocht... lijkt me sterk dat het zomaar zou overwaaien. zelf heb ik ook een PS3, en gebruik hem wel degelijk ook als blu-ray speler. En het is best wel een degelijk ding. Speelt goed af, alles ziet er lekker scherp uit nzo. Op bluray schijfjes zit trouwens een anti-kraslaagje wat HD-DVD's niet hebben, en dat vind ik persoonlijk toch ook wel een leuk voordeel.
Link naar reactie
Volgens mij is dat een cd+dvd brander + blueray/HD-dvd speler. http://www.medion.de/md8828/nl/flash.html Op een hd-dvd past overigens geen 50 Gb maar 15 GB [u:0e0fc230a3]per laag[/u:0e0fc230a3], er zijn momenteel hd-dvd's met 2 lagen en dus 30 GB Op een BRD past 25 GB per laag en er zijn 2 laags brd's dus 50 GB maximaal. omdat er op een brd meer data staat staan de "groefjes" dichter op elkaar en dus is het schijfje gevoeliger voor beschadigingen, vandaar dat er een extra beschermlaag op het schijfje zit. Dat extra laagje is dus niet een "extraatje' maar is bitter nodig om er voor te zorgen dat het schijfje niet zo snel stuk gaat.
Link naar reactie
Ik las in een bericht van Techzine dat er een HD-DVD was uitgekomen met 50 GB dus HD-DVD is wel een concurent aan het worden of is dat maar een gerucht? //EDIT CH-DVD artikel: http://www.techzine.nl/message/187425#id_187425 HD-DVD artikel: http://www.techzine.nl/nieuws/13524/Drie-laags-HD-DVD-goed-voor-51-GB-opslag.html
Link naar reactie
Nee, dat zou kunnen, optische media is in lagen op te bouwen en bij hd-dvd zou de grens bij 6 lagen liggen en dus 90 GB per zijde zijn. Bij brd zou de grens op 4 lagen liggen dus op 100 GB. Hoeveel en wat daarvan ooit naar de markt zal komen is koffiedik kijken aangezien bij het toenemen van het aantal lagen de problemen toenemen om nog een bruikbaar signaal van de disc te lezen. Bij diverse fabrikanten zijn er prototypes geproduceerd met tot wel 10 lagen maar ook dat is labaratorium werk en dus is niet duidelijk wat daarvan werkelijk bruikbaar zal worden. Ik ben bij dat alles ook behoorlijk sceptisch; het is de industrie tot nu toe net aan gelukt om "betrouwbaar" een tweelaags dvd brander en media te produceren en een test van c't wees onlangs uit dat 1 laags hd-dvd branders al ver onder de specificaties bleven en eigenlijk alleen maar praktisch niet bruikbare schijfjes opleverde, en dat op 1 speed. Op het brd kamp is het al niet veel beter wat betreft zelf branden alhoewel dit al wel wat rapper kan met ,ik dacht, 3-4 speed. het is ook allemaal een beetje onnodig: H264/VC-1 codering is ongeveer 3 tot 5x zo efficient als mpeg2 en hd-video heeft een 5x zo hoge resolutie als gewone dvd ( van 0,4 Mpixel naar 2 Mpixel) en daarmee 5x zo veel data nodig. Een 1080 movie past dus zonder problemen met vc-1 codering op een gewone dubbellaags dvd. Is ook niets nieuws: ik heb al heeeel lang een aantal HD720-Xvid video's op dvd staan die op een 1 laags dvd passen en een aantal hd1080i-xvids die op een tweelaags dvd passen en er zijn ook al een aardig tijdje windowsmediaHD-dvd's waarbij 1080i films op een gewone dubbellaags dvd staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...