Ga naar inhoud

muziek harde schijf via livebox op stereo


Aanbevolen berichten

muziek harde schijf via livebox op stereo, korter kon ik de omschrijving niet maken. Ik wil graag mijn cd's overzetten op een NAS en dan die NAS met UTP aan de livebox (een soort modem/router van Wanadoo) hangen. Weet iemand of het dan mogelijk is om met bijvoorbeeld een Pinnacle Soundbridge o.i.d. dan muziek van die NAS af te halen en af te spelen op mijn stereo in de huiskamer, zonder dat m'n pc aan hoeft? En moet ik dan wel een draadloze verbinding maken tussen de livebox en die Soundbridge (mijn netwerk is momenteel bekabeld) Zie wel allerlei oplossingen van mediacenters met harde schijven (zoals bijv. Sweex, maar ook Philips of Bose), maar die hebben geen eigen display (Sweex) of zijn behoorlijk aan de prijs (Philips of Bose). Hoop, dat iemand me hiermee wat verder kan helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Helaas voor de topic starter geen antwoord, maar mijn vraag is denk ik wel bijna gelijk. Ik wil ook namelijk mijn PC draadloos met mijn Stereoset aansluiten zodat ik de muziek welke ik op een NAS heb staan via mijn PC op de stereo kan afspelen. Volgens mij zijn er verschillende kastjes, maar ik laat me graag door gebruikerservaringen adviseren. Wie heeft ervaring met dergelijke Wifi kastjes en is daar tevreden/ontevreden over?
Link naar reactie
Ben inmiddels zelf al aardig verder. Heb nu een LaCie NAS in de meterkast staan, met een draadloze router ernaast (die ik als switch gebruik, aangezien ik al een router heb, een Wanadoo Livebox) en in de huiskamer een Philips SLA 5520 ontvanger. Werkt op zich aardig (had een paar keer een rare foutmelding van data-formaat error en geen verbinding, maar i.h.a. gaat het goed). Kan alleen niet zoeken op alfabet en dat vind ik wel jammer, maar weet niet of andere ontvangers dat wel kunnen. Je merkt ook, dat de ID-tags van de mp3-bestanden een erg grote rol gaan spelen. Staan de muziekbestanden verkeerd gemerkt, dan komen ze ook 'verkeerd' in de lijst. Je kunt echter ook via de folder van de schijf zelf zoeken en dan zie je de cd's zoals je ze in de lijst hebt gezet. Ben nu de hele dag tussendoor cd's aan het rippen naar de netwerk-schijf. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...