Ga naar inhoud

omvormer van digitaal naar analoge tv?


Aanbevolen berichten

In de woonkamer heb ik sinds kort een Samsung LE23R8 lcd tv. Ik overweeg een digitaal zenderpakket te nemen, maar ik heb in de slaapkamer nog een analoge tv staan die regelmatig wordt gebruikt. Is er een omvormer o.i.d. die het digitale signaal om kan zetten in een analoog signaal? Of kan de tv het raam uit als ik overstap op digitale tv?
Link naar reactie
tv kan je rustig behouden. ben ke van nederland of belgië? weet niet hoe het in nederland heet, maar bij ons in belgië hebben we een "digibox" wat eigenlijk een decoder is waarop je de nieuwe zenders kan zien. gewoon je tv stekker erin, nog een tv-stekkertje terug naar je tv en dan nog een scart aansluiting (niet noodzakelijk) en je kan digitale tv zien. feit of je tv nu nog een oude beeldbuis is of een gloednieuwe LCD maakt niets uit.
Link naar reactie
als je ene digitaal zenderpakket wil nemen, moet heb je voor de lcd-tv ook een converter/digibox/whatever nodig hoor. het is misschien een digitale TV, maar de tv-ingang is nog altijd analoog. en tenzij jullie in nederland al een digitaal net hebben (zodat je dus geen decoder nodig hebt), heb je dus voor die lcd-tv ook nog wel een converter/decoder/... nodig. Als je dus op die oude tv ook digitaal wil zien, moet je ook voor die tv een decoder zetten. (zo werkt het hier in België toch, 1 digibox, en maar 1 tv waar je digitaal op kan kijken)
Link naar reactie
Digitale en analoge tv komt over exact dezelfde kabel binnen. Alleen de methode en signaal dat gebruikt word is anders. De meeste tv's kunnen analoge tv zelf vertalen naar beeld en geluid. Voor digitale beeld en geluid heb je een aparte decoder nodig, het kastje waar men hier overheeft. Dit kastje plaatsje voor de ingang van de tv en die krijgt dan weer een signiaal binnen wat hij naar beeld en geluid kan omzetten. Het analoge en digitale signaal heeft iedereen met een kabel aansluiting al in huis. Echter om toegang te krijgen heb je dus een decoder nodig die het signaal kan omzetten. Het signaal is meestal gedecodeerd, zodat je dus een kaart met daarop een code nodig hebt om het te kunnen omzetten. (soort van wachtwoord). In feite is het dus mogelijk om zonder te betalen digitale tv te kijken, enig wat je nodig hebt is een stukje softw- en hardware wat het signal vertaald. Maar goed dit laatste is uiteraard niet toegestaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...