Ga naar inhoud

Zenders op Full HD


Aanbevolen berichten

Binnenkort , aankomende woensdag om precies te zijn, nemen we een nieuwe tv. Deze: http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-40W2000&productsku=KDL40W2000AEP&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&imageType=Main&category=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV#tab Een full HD dus... Nu is het zo dat we nog gewoon kabel tv hebben, wat niet echt bij zo'n tv past :? Omdat wij echt 0,0 verstand hebben van die zaken zou ik graag willen weten hoe we dat moeten gaan aanpakken. Oftewel, hoe haal ik het beste uit een Full HD tv als ik gewoon zenders wil bekijken? :oops: Dus bijv.: maakt het uit wat voor abonnement we nemen en hoe kan je het het beste aansluiten (ingang tv)? bvd, stefan :P
Link naar reactie
Ja ok, maar wat ik nou bedoel is, dat wij nog geen digitale tv hebben (wat je volgens mij beter WEL op een lcd kan hebben). Daarom zou ik graag willen weten of ik gewoon digitale tv van UPC kan nemen of beter iets anders. En ook snap ik de ballen van hdmi kabels/ aansluitingen--> zal ik dat nodig hebben wil ik een goed beeld hebben? :oops: Beetje rare vragen maar goed... anders zit ik strax met kabel tv op die sony 8) Dat motten we nie hebben.
Link naar reactie
Bedankt weer allemaal! Hebben net een paar uur geleden een bravia aangeschaft. Helaas was ie niet op voorraad, dus moeten we wachten tot volgende week :( Grappig is dat ik echt minuten geleden ook op die site heb gezeten [b:537505bb21]Phaldmmor[/b:537505bb21]!! Denk dat het die ook gaat worden. Die kabels hebben we al aangeschaft enso... Bedankt nogmaals :win[/i]
Link naar reactie
Even terugkomend op het verhaal over TV zenders: Je hebt nu een Full HD televisie aangeschaft met een schermresolutie van 1920x1080 pixels (ofwel 1080p). http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV 1. Analoge 16:9 PAL TV signalen worden uitgezonden in een 768x576 schermresolutie (576 beeldlijnen, geen pixels). 2. Digitale 16:9 PAL TV signalen worden uitgezonden in 768x576 pixels. DVD's en films in DivX formaat hebben doorgaans ook deze schermresolutie. 3. Digitale 16:9 HD TV signalen worden uitgezonden in 1280x720 pixels (ofwel 720p). 4. 1080p vind je alleen terug bij Full HD bronnen die ondersteund worden door films op BluRay, HD-DVD en bepaalde spellen op de PS3 en XBOX360. Wat gebeurt er als je een bron afspeelt die een lagere schermresolutie heeft dan 1920x1080 pixels? Dan zal de TV proberen dit zo goed mogelijk te extrapoleren naar 1080p. Hoe ziet dat eruit? ad 1. Bij analoge signalen ziet dat er niet uit omdat zo'n TV gewoonweg niet overweg kan met die beeldlijnen in plaats van pixels. ad 2+3. Bij digitale signalen ziet dat er best aardig uit, afhankelijk van de extrapoleer-technologie van de TV. Sony Bravia schijnt daar ook best goed in te zijn (Ik heb zelf een Samsung LE40M86BD die dat ook erg goed kan). Dat gaat al prima met een niet-HD digitale decoder met scart, maar met een HD digitale decoder met HDMI zien TV zenders die ook in HD uitzenden er natuurlijk nog strakker uit. Voor DVD's en DivX-films heb ik zelf een DVD-speler aangeschaft die kan upscalen naar 1080p (niet te verwarren met het mindere 1080i, dat eigenlijk 720p interlaced is!) en ook een HDMI aansluiting heeft. Op een normale afstand ziet het beeld er bij een kwalitatief goede bron gewoon strak uit. ad 4. Dat moet er gewoon strak uit zien, ook van dichterbij ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...